EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det definitivt klart att det blir Sugar Cup här i Västergötland i år. :banana:
Mariestad, Häggum, Carlerbäcks bana i Målsryd, Gäsene/Sämsholm och eventuellt också Ljuslingsbacken.

Om min lilla tax behagar hålla sig frisk och kry så tänkte jag passa på att starta i Gäsene/Sämsholm och naturligtvis här hemma i Målsryd. Jag tänker inte tala om det för djuret för då kommer det med all säkerhet hända något. Typ att hon snubblar över en snödriva och bryter benet.

Jag såg detta också häromdagen, men jag fattar inte riktigt :o För "alla ponnyer" står det, gäller det även om ryttaren egentligen är alldeles för gammal? Jag kan inte räknas in bland "alla barn och ungdomar" :angel:

Jag såg detta också häromdagen, men jag fattar inte riktigt :o För "alla ponnyer" står det, gäller det även om ryttaren egentligen är alldeles för gammal? Jag kan inte räknas in bland "alla barn och ungdomar" :angel:

Jag vet faktiskt inte men det finns en Facebook grupp så gå med där och ställ frågan. :)

Nej inte för vuxna ryttare om jag förstått sugercup rätt. Det är för dom minsta och som en inkörningsport till riktig ft, det har alltså inget med ungponnyutbildning att göra! Däremot får du ju starta stilterräng på ponny som överårig , sen om det är i ponnyklassen eller hästklassen vet nog Sabrina. @Wilisia

Sugar Cup är en träningsserie för ponnyer i terrängridning med stilbedömning under våren och sommarlovet 2015 med hinderhöjder upp till 60 cm. Syftet med cupen är att under trevliga former erbjuda barn på ponnyer tränings- och utbildnings- möjligheter till att få rida en enkel terrängbana som även små ponnyer kan klara av.

Nej inte för vuxna ryttare om jag förstått sugercup rätt. Det är för dom minsta och som en inkörningsport till riktig ft, det har alltså inget med ungponnyutbildning att göra! Däremot får du ju starta stilterräng på ponny som överårig , sen om det är i ponnyklassen eller hästklassen vet nog Sabrina. @Wilisia

Sugar Cup är en träningsserie för ponnyer i terrängridning med stilbedömning under våren och sommarlovet 2015 med hinderhöjder upp till 60 cm. Syftet med cupen är att under trevliga former erbjuda barn på ponnyer tränings- och utbildnings- möjligheter till att få rida en enkel terrängbana som även små ponnyer kan klara av.

Jag har ingen ungponny heller :angel: Jag har en gammal 24-åring som tycker det är kul att tuffa runt terränghinder men av med tanke på hans ålder så blir det bara små hinder och inga avancerade grejer. Jag kikar vidare helt enkelt. Det lät bara som lagom svårighetsnivå för oss :D

Jag såg att det fanns en Hippocup här, men hindren var uppemot 80 cm och det är lite väl mastigt för oss. Han är ju till åren, är väldigt oerfaren på terränghinder och har en matte som numera är höjdrädd :o

Jag hade kunnat hoppa 80 cm men jag har tyvärr inte hittat något motsvarande här i Skåne :(

Är väldigt dåligt att man inte får starta utom tävlan på p70-p80. Är ju ofta bara en 5-10 startande i varje klass :/, så en 5 fegisar utom tävlan borde ju inte vara några större problem att klämma in.

Jag är inte ens feg. Jag har bara en gammal ponny så att starta en hel 90-fälttävlan känns lite för mastigt :p

Är väldigt dåligt att man inte får starta utom tävlan på p70-p80. Är ju ofta bara en 5-10 startande i varje klass :/, så en 5 fegisar utom tävlan borde ju inte vara några större problem att klämma in.

Fast det får man ju? Alltså om man har ft-kort och mätintyg på ponnyn? Eller pratar ni kanske stora hästar? :o

45? Du glömde inte en nolla? O_o Jag har 300 km för hoppning och dressyr och 500 km för övriga grenar.

/Lady_S

Jag räknar i tid jag... :p Max 2 timmar enkel resa med transport för hoppning och dressyr. Till terräng kan jag sträcka mig till 2 1/2 timme, men så kommer jag aldrig bli fälttävlansryttare heller. :rofl:

45? Du glömde inte en nolla? O_o Jag har 300 km för hoppning och dressyr och 500 km för övriga grenar.

/Lady_S

Haha, nej. Jag kan ändå välja mellan tävlingar varje helg mars-oktober och då oftast mellan ett par-tre olika varje helg. Övrig tid på året får jag antingen åka längre eller bara välja de tävlingar som finns, ett par i månaden.
Mvh, mega-bortskämd-skåning.

Haha, nej. Jag kan ändå välja mellan tävlingar varje helg mars-oktober och då oftast mellan ett par-tre olika varje helg. Övrig tid på året får jag antingen åka längre eller bara välja de tävlingar som finns, ett par i månaden.
Mvh, mega-bortskämd-skåning.

Jag hör ju att det helt klart inte skulle vara bra för mig att bo i Skåne. När jag får ångest över de fåtal tävlingar jag tvingas välja bort här uppe. :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 761
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
311
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama