K
Krummi
Jag vill så gärna köpa hund nu att jag nog tänker för mycket, så jag vet inte vilken ras jag ska välja. Jag vill gärna ha liten hund och då funderat på raserna Lhasa apso, shih tzu, Jack Russell, affenpinscher och tysk spets. Men då fastnar jag även för annonser på Labrador, golden och bordercolli. Jag känner väl till alla raser utom affenpinscher, tysk spets (känner dock till dvärg spets) och kan lite om bordercolli. Skulle en bordercolli trivas enbart med att gå lydnad och agility och ingen vallning?
Självklart skulle jag anpassa träning och motion efter hundens förmåga. Om jag väljer tex ,labbe, bordercolli eller golden så skulle hunden som vuxen efter träning följa med ut i skogen när jag rider ifall lydnaden funkar super då alla mina hästar funkar bra med hund.
Jag vill ha tips, vilken ras hade ni valt och varför?
Självklart skulle jag anpassa träning och motion efter hundens förmåga. Om jag väljer tex ,labbe, bordercolli eller golden så skulle hunden som vuxen efter träning följa med ut i skogen när jag rider ifall lydnaden funkar super då alla mina hästar funkar bra med hund.
Jag vill ha tips, vilken ras hade ni valt och varför?