En till mat-tråd, svensk köttråvara

Lejonelle

Trådstartare
Jag vill hitta ett torrfoder som:
- innehåller svensk köttråvara
- har små foderkulor, många kulor per deciliter
- är prisvärt och lätt att få tag på
- är gott och innehåller allt mina hundar behöver

Vad säger ni då?

Säger samma som @Miao Har kört med det i många år till min hund och hade samma kriterier som du har när jag började leta nytt foder när han inte fungerade på det gamla längre.

Mätte kulorna nu och de är ca 1 cm rakt över. Jag har inte den spannmålsfria varianten utan den vanliga och den finns att köpa både på Willy´s och Ica Maxi.

Eeeeh... pyttesmå :D? Jag har det vanliga M&B som @TinyWiny beskrev, det är som typ 1 cm "kuddar", medan det spannmålsfria är mycket mindre och i kulform :) .
Toppen, det låter som en bra storlek, jag ger maten utströdda i gräsmattan som nosarbete och mitt nuvarande foder har också 1 cm stora bitar, det blir för lätt.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 999
Senast: MML
·
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
2 124
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar