En till försäkringstråd

Askur

Trådstartare
Vad betalar ni i månaden för eran försäkring, vad ingår, vad täcker det och vad täcker det INTE? Sist men inte minst - Vilket bolag?

Vad betalar ni i månaden för eran försäkring, vad ingår, vad täcker det och vad täcker det INTE? Sist men inte minst - Vilket bolag?

Vet inte månadskostnad (och är för lat för att knappa fram miniräknaren :o) men Monsters går på ca 5000/år. (:arghh:)
Ingen livförsäkring, alla tillägg (rehab, medicin, tand, etc), inga specialare (arbete, avel, etc), Agria.

Betalar strax under 140kr/månad för Hiiris försäkring. Är 50.000kr i veterinärvård och fast självrisk på 2500kr (ingen rörlig självrisk). Bolaget är if och försäkringen heter "stor hund" tror jag. Ingen livförsäkring då förutom att inköpspriset var löjligt lågt så tycker jag inte livförsäkring är värt det, viktigt för mig är bara att jag inte behöver tänka på om jag har råd eller inte att ge akut veterinärvård.

Har Folksams mellanförsäkring. Veterinärvård upp till 50.000, självrisk 1500 + 20%. Medicin 3000 och rehab 5000.
Täcker väl det mesta, men inte cellgiftsbehandling eller strålbehandling.

Priset är egentligen ca 2900 kr per hund (lancashire heeler), men då jag har dels hemförsäkring i samma bolag så får jag rabatt för det (250-300 kr per år och hund) och jag får även uppfödarrabatt så jag betalar ca 1800 kr per hund och år :)

Summa 380 kr i månaden för 2 hundar.

Betalar strax under 140kr/månad för Hiiris försäkring. Är 50.000kr i veterinärvård och fast självrisk på 2500kr (ingen rörlig självrisk). Bolaget är if och försäkringen heter "stor hund" tror jag. Ingen livförsäkring då förutom att inköpspriset var löjligt lågt så tycker jag inte livförsäkring är värt det, viktigt för mig är bara att jag inte behöver tänka på om jag har råd eller inte att ge akut veterinärvård.
Jag har samma med liv på 5000 och betalar 150:-/månad

Har Folksams mellanförsäkring. Veterinärvård upp till 50.000, självrisk 1500 + 20%. Medicin 3000 och rehab 5000.
Täcker väl det mesta, men inte cellgiftsbehandling eller strålbehandling.

Priset är egentligen ca 2900 kr per hund (lancashire heeler), men då jag har dels hemförsäkring i samma bolag så får jag rabatt för det (250-300 kr per år och hund) och jag får även uppfödarrabatt så jag betalar ca 1800 kr per hund och år :)

Summa 380 kr i månaden för 2 hundar.
Glömde att jag har liv 17.000 och 18.000 på mina två.

Har IF på bägge mina och betalar strax över 800kr/mån för bägge. Då är det IFs Stora Hund, dvs 50 000 kr i veterinärvård, 3000kr för medicin och 3000kr för rehab (om jag inte missminner mig), livförsäkring på ena men inte på andra, fast självrisk på 2500kr osv.

Jag betalar ca 300 kr i månaden för min stora, ingen livförsäkring utan bara vet.vård. För min lilla betalar jag 600 kr i kvartalet, dvs 200 kr/månad. Tog bort hennes livförsäkring också. Jag har inte betalat något för mina hundar så har inte känt att det varit värt det. Den stora hundens försäkring kostade tidigare 200 kr efter att jag tog bort livförsäkringen, men nu är den alltså höjd igen till ursprungssumman.. känner att försäkringarna känns ganska dyra, faktist.

På den stora har jag IF och där är det fast självrisk på 2500.

Betalar strax över 1000kr/månad.
3 hundar hos folksam och 5 hos agria.
50.000 i veterinärvård, livförsäkring mellan 15-25.000kr, användbarhetsförsäkring och rehab och medicin på samtliga.

Betalar strax över 1000kr/månad.
3 hundar hos folksam och 5 hos agria.
50.000 i veterinärvård, livförsäkring mellan 15-25.000kr, användbarhetsförsäkring och rehab och medicin på samtliga.

Vilket bolag är billigast? Just för nyfikenhetens skull. :)

Jag ska teckna försäkring idag, IF:s "Stor hund" med 50 000 i veterinärvård men utan livförsäkring. 2500:- i fast självrisk. 285:- i månaden går den på.

Jag har tre hundar - två av dem har 50.000 i vet.vård, ingen livförsäkring, medicin och rehab. Den tredje är nästan 12 år och har bara en olycksfallsförsäkring (kostar 500 kr/år) som ersätter upp till 50.000.

Betalar dryga 8000 kr/år allt som allt. Har agria.

Betalar totalt 231:- i månaden för två finska lapphundar hos Sveland.
Grundsjälvrisk 1600:-, rörlig självrisk 25%

Hund 1: 10 år, veterinärvård 28000:-, liv 6000:-, rehab 3000:-, medicin 3000:-
Hund 2: 2 år, veterinärvård 40000:-, liv 15200, rehab 3000:-, medicin 3000:-
Båda har visst något som kallas för Sveland Hound också (personolycksfall för hundskador inom familjen).

/ kayoba

Vilket bolag är billigast? Just för nyfikenhetens skull. :)

Det går inte att svara på då det är så otroligt olika beroende på vad man har för ras, vart man bor, villkor osv :) Man måste helt enkelt gå in och jämföra sin egen ras hos olika bolag och vad för villkor och självrisk man vill ha.

Jag har också IF, runt 10' i liv, VetExtra (50') med fast självrisk. Kostar ca 250/månad för den lilla.

Jag har If för att jag vet att de täcker det mesta och strular inte. Har haft bolaget i över 10 år nu och det har alltid funkat utmärkt. Då har jag ändå verkligen använt mina försäkringar...

har sveland, senior, bara olycksfall 800 kr per år med rehab och medicintillägg.. plus liv 4000
Hon var ju 7 år när jag tog över så

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 014
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 731
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 274
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
275
Senast: alex.ha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka