En snylt kärring har flyttat in!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En snylt kärring har flyttat in!

Om du tycker synd om hästen kanske du kan fara dit och lämna hö och spån? :idea:

hahaha.. ;P

att det finns sådana personer.. det är helt sjukt :S

Varför skulle jag det, det är väl för fan inte mitt fel att någon pucko människa någonstans skaffar häst.

men du tror alltså inte att hästen kommer bli lidande på något sätt över denna ägare?? :smirk:

Såklart att hästen kommer att bli lidande. Men Sammet menade nog att det inte är TS ansvar hur hon tar hand om sin häst.
Hon kan ju inte GE bort foder och strö för att hon tycker synd om hästen, vilket vi nog alla gör här.....

Bra gjort av TS att agera! Det kostar att ha häst och är man inte villig att stå för den kostnaden kan man inte räkna med att någon annan gör det åt en!

VAR har jag skrivit att TS ska ge bort mat till den här snyltkärringen, var vänlig och citera mig!!!! :mad:

jag tycker TS gör helt rätt men det är likförbannat synd om hästen som har en sådann ägare.

Jag har nyligen bytt stall från ett pytte stall med tre boxar till ett större. I vårt gamla stall så köper vi in ensilage och spån för hela året och det blir ju ca 12 000:- för ett år och jag har ju då köpt in för året så den som tar min boxplats skall betala mig för resterande ensilage/spån som är kvar.
Två dagar innan jag skulle flytta kom en tjej från mitt nya stall och frågade om hon fick överta min boxplats, hon ville flytta... Ja ha sa jag och hänvisade henne till mina stall kompisar som fattar beslutet om hon skall få min plats eller ej. Jag berättade även för henne hur saken ligger till gällande spån/ensilage. Det var helt ok sa hon.
Jag flyttar och hon flyttar in.. I mitt nya stall får jag genast höra varför hon flyttat, hon lyfter aldrig ett finger för att hjälpa till, är skyldig allt och alla pengar.. en fruktansvärt jobbig person tydligen så hon har blivit uppsagd.... Nu är hon skyldig mig ca 11 000:- för ensilage och spån. Som jag förmodligen inte komemr att se röken av. Inga avtal skrivna tyvärr. Eftersom hon hade stallplats kris så lät mina fd stall kompisar henne flytta in innan hon betalat mig....:confused:
Vad gör jag? Ska jag åka dit och hämta 2 ton ensilage, samt 60 balar spån som är mina...?? Hon har nu haft 1 månad på sig att ge mig pengar men inget har hänt. :eek:

Läste det din tråd start och reagerade direkt...
Jag hade f*n imig hämtat spånet och ensilaget... Det blir nog billigare med transporten än henne skuld som du inte lär få igen 11000kr...vem springer runt med detta i fickorna och inte betalar??

Jag har skickat ett mail till henne att sitter inte pengarna på mitt konto på fredag så fraktar jag bort det i helgen. Det är Horse Hage (ensilage)spån och torv för ett år till en häst. Alltså MYCKET. Ni har helt rätt jag skänker hellre bort det än att hon ska ha det. Jag sätter ut en annons till helgen om hon inte betalar. Nu försöker hon deala till sig att hon bara ska köpa spånet... :confused:
När vi fick första laddningen Horse Hage var den dålig så dom har fått komma och byta ut det mot nytt, det var någon som nämnde det för henne och nu använder hon det som ursäkt för att inte betala mig. Den nya HH är helt ok, dessutom vill hon bara ha spånet för hon vill inte ha sin häst på torv...
När hon kom och smörade till sig min stallplats så sa jag ju till henne att flyttar du in här så köper du ALLT mitt jag lämnar efter mig.
Vi har ingen möjlighet att låsa in det, har inte utrymme för det allt står ute. Det mina fd stallkompisar inte fattar är att när jag tar bort mitt så kommer hon börja ta av deras... Nej då säger dom: Hon är ju såå trevlig! En manupulativ satmara skulle jag hellre kalla henne.
Vore i och för sig fruktansvärt roligt att ställa sig där i helgen och bränna upp allt... :rofl: Sedan säger jag upp henne från hennes 2:a hands hyrning av mig och ställer dit min käpphäst istället;)

Hahaha... klart käpphästen ska ha det bra... och är dina fd stallvänner så dumma och inte tror att hon kommer plocka av de istället så skyll dem själva...så går det när man e för godtrogen och bedömer människor för de är trevliga, själv låter jag dem visa vad de går för innan jag bedömmer...

Hämta ditt foder eller sälja det till någon annan...11.000 är en hel del kosing..

snacka om att väcka gamla trådar.....
men man blev ju lite nyfiken! hur har det gått?

förresten, super tom.... vi har stått i samma stall för ett par år sedan. mins hästen, han stod mitt emot min på lunda.

mvh k

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·
Ekonomi & Juridik jag har haft boxplats på ett privat stall i tre år. Detta har nu byggts ut och nu är vi ca 15 inarkoderade mot tidigare endast 2. Jag...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
15 059
Senast: IngelaH
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 990
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama