En snylt kärring har flyttat in!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Super Tom

Trådstartare
Jag har nyligen bytt stall från ett pytte stall med tre boxar till ett större. I vårt gamla stall så köper vi in ensilage och spån för hela året och det blir ju ca 12 000:- för ett år och jag har ju då köpt in för året så den som tar min boxplats skall betala mig för resterande ensilage/spån som är kvar.
Två dagar innan jag skulle flytta kom en tjej från mitt nya stall och frågade om hon fick överta min boxplats, hon ville flytta... Ja ha sa jag och hänvisade henne till mina stall kompisar som fattar beslutet om hon skall få min plats eller ej. Jag berättade även för henne hur saken ligger till gällande spån/ensilage. Det var helt ok sa hon.
Jag flyttar och hon flyttar in.. I mitt nya stall får jag genast höra varför hon flyttat, hon lyfter aldrig ett finger för att hjälpa till, är skyldig allt och alla pengar.. en fruktansvärt jobbig person tydligen så hon har blivit uppsagd.... Nu är hon skyldig mig ca 11 000:- för ensilage och spån. Som jag förmodligen inte komemr att se röken av. Inga avtal skrivna tyvärr. Eftersom hon hade stallplats kris så lät mina fd stall kompisar henne flytta in innan hon betalat mig....:confused:
Vad gör jag? Ska jag åka dit och hämta 2 ton ensilage, samt 60 balar spån som är mina...?? Hon har nu haft 1 månad på sig att ge mig pengar men inget har hänt. :eek:

Sv: En snylt kärring har flyttat in!

sånna människor ger jag inte mycke till.. tycker absolut inte om dom. vore jag du skulle jag hämta ensilaget & spånet.. så fort det bara går och varna dom i gammla stallet?
då kanske hon ser allvaret i det hela, får man hoppas(?)

Ja självklart skall du hämta ditt foder och ditt strö om hon inte betalar!!! Eller sälj det till någon annan om du själv inte har användning för det längre!!

Har du fortfarande bra relation till dina fd stallkompisar och det är praktiskt möjligt kan du kanske föreslå att du bekostar lås till utrymmet där foder och strö förvaras och ger dina kompisar varsin nyckel?

Annars är väl enklaste lösningen att du säljer till någon som är beredd att både betala och hämta omgående? Det borde väl vara självklart för dem att du behöver dina pengar, samtidigt som du då inte begär att de ska lagra foder/strö utan ersättning.

Hämta det om du har möjlighet. Personligen skulle jag hellre kasta eller bränna allt foder och spån om jag inte hade möjlighet att förvara det istället för att låta en snikare använda upp det:mad:

Hämta det som är ditt! Som ovan tyckte, släng det hellre eller elda upp det. Skänk inget till en som inte betalar!!!

Vi har samma system, det blir mycket att betala på hösten, men sedan är det klart.

Var finns du, kanske någon på Buke som behöver spån eller ensilage???

Hämta dina grejer på en gång, har varit med om , det finns folk som ska ha men inte är villiga att betala utan tycker att andra ska betala för dom alt. att de ska få allt gratis, tyvärr har jag varit med om en sån människa & förlorat mkt pengar på denna.Så hämta dina saker innan hästägaren förbrukar dem.Du kan alltid sälja dem vidare.

Sätt ut annons och sälj det så fort som möjligt om du inte kan ta det själv.

Jag har skickat ett mail till henne att sitter inte pengarna på mitt konto på fredag så fraktar jag bort det i helgen. Det är Horse Hage (ensilage)spån och torv för ett år till en häst. Alltså MYCKET. Ni har helt rätt jag skänker hellre bort det än att hon ska ha det. Jag sätter ut en annons till helgen om hon inte betalar. Nu försöker hon deala till sig att hon bara ska köpa spånet... :confused:
När vi fick första laddningen Horse Hage var den dålig så dom har fått komma och byta ut det mot nytt, det var någon som nämnde det för henne och nu använder hon det som ursäkt för att inte betala mig. Den nya HH är helt ok, dessutom vill hon bara ha spånet för hon vill inte ha sin häst på torv...
När hon kom och smörade till sig min stallplats så sa jag ju till henne att flyttar du in här så köper du ALLT mitt jag lämnar efter mig.
Vi har ingen möjlighet att låsa in det, har inte utrymme för det allt står ute. Det mina fd stallkompisar inte fattar är att när jag tar bort mitt så kommer hon börja ta av deras... Nej då säger dom: Hon är ju såå trevlig! En manupulativ satmara skulle jag hellre kalla henne.
Vore i och för sig fruktansvärt roligt att ställa sig där i helgen och bränna upp allt... :rofl: Sedan säger jag upp henne från hennes 2:a hands hyrning av mig och ställer dit min käpphäst istället;)

Självklart vill du ha sålt ALLT du har, inte först det ena (spånet till henne) och sedan de andra (HH som du annonserat).

Dessutom har ni ju ett avtal att hon ska köpa det du har, ett muntligt avtal. Som ska hållas.

Hade också blivit tjurig i ditt ställe, håll ord och stå för vad du bestämt, människa och betala mig! (eller dig då alltså). Rätt att ställa ultimatum tycker jag!

Grrr... man blir så arg!

Hämta ditt spån och foder!!!
Kan du inte hämte det så sätt ut en till salu annons och sälj av det!

Lycka till

åk o hämta dessa eller sätt ut annons o låt en köpare hämta upp det som är ditt.

åk o hämta dessa eller sätt ut annons o låt en köpare hämta upp det som är ditt.

varför blanda in någon annan i eländet..ska köparen stå där och få ta den tråkiga delen då eller???

hyr hon i andra hand av dig så tycker jag att du ska slänga ut henne!!! människan är ju totalt oseriös och försöker ju uppenbart att ha häst på bekostnad av andra...försök att hitta nån annan som kan ta hennes plats och som är seriös

Jag hade åkt och hämtat fodret punkt slut=)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·
Ekonomi & Juridik jag har haft boxplats på ett privat stall i tre år. Detta har nu byggts ut och nu är vi ca 15 inarkoderade mot tidigare endast 2. Jag...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
15 059
Senast: IngelaH
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 990
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama