TheRedLightning
Trådstartare
Vad är en riktig vän för dig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte, känns inte som jag har riktiga vänner om en vänner överhuvudtaget, kanske mer bekanta bara. Jah vet inte...Vad tycker du själv? Och vad får dig att fundera på frågan?
Jag vet inte, känns inte som jag har riktiga vänner om en vänner överhuvudtaget, kanske mer bekanta bara. Jah vet inte...
Jag har varit lite olika genom åren.Så är det nog, men man kan göra grova felbedömningar där också har jag lärt mig. Och har man blivit tillräckligt bränd av att missta sig, så känns ofta de fyrbenta vännerna som ett säkrare kort.
(Men rent statistiskt blir det nog bra fler gånger än motsatsen om det känns på det sättet.)
Vad är en vän då?Jag tycker det låter så diffust. Eller kanske närmast kliché.
En vän är en vän.
En vän kanske jag känner. En bekant vet jag vem det är typ.Vad är en vän då?
Skillnad på vän och bekant?
Vad är en vän då?
Skillnad på vän och bekant?
Jag umgås gärna med vänner över en kopp kaffe, men det händer några gånger per år eftersom jag inte hinner mer. Däremot så träffar jag ju mina vänner genom min träning, annars skulle jag inte hinna träffa dem alls. Jag har två riktiga vänner, den ena träffar jag en gång per år typ och den andra några gånger per år. Båda litar jag på i vått och torrt.Jag tycker det låter så diffust. Eller kanske närmast kliché.
En vän är en vän. Alla mina är olika, och passat olika bra i olika situationer. Jag uppskattar vänner som ger mer än de tar, om jag ska ställa upp hit och dit och vara alltid redo så orkar jag inte.
Min förra kollega är bra. Vi träffas ett par gånger om året och äter nåt gott. Pratar nonstop.
(jag umgås inte med folk bara för att, typ titta på film eller dricka kaffe eller vad folk nu gör. Vi träffas inom hobbyn eller jobb.