En person utan företag som skriver på kontrakt?

HannaZ

Trådstartare
Scenario:

Kalle kontaktar ett stall som hyr ut boxplatser.

Stallet "ägs" av Olle och Frida.

Kalle beslutar sig för att flytta dit sin häst och skriver på ett kontrakt. Från uthyrarnas sida är det Frida som skriver på kontraktet.

Det visar sig sedan att det är Olle som är registrerad som innehavare av den enskilda firma som det visar sig handlar om.

Får Frida över huvudtaget skriva under kontrakt för uthyrning i ett företag hennes man står för? Om hon gör det, är kontraktet giltigt?

Sv: En person utan företag som skriver på kontrakt?

Ja, det får hon om hon har fullmakt för det, vilket man nog i detta fallet får förutsätta att hon har.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 492
Senast: Bee
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 884
Senast: Pudlan
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 862

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka