Sv: En ny tråd om piercing!!!!
Jag tycker det låter så ensamt, det du skriver här; [...]
Det låter som om du var ensam i stort sett hela dagarna, förutom tre dagar i veckan då ni åt mat ihop.
[...]
Jag vill absolut inte hoppa på dig. Jag bara undrar om jag fattat rätt. Att du var tvungen att ta ansvar = vara ensam för att få möjlighet till ekonomiskt välstånd.
Du får så gärna fråga
Man måste inte vara ensam för att man lagat mat till sig själv. Som ett exempel på en vanlig dag när jag var yngre. (Tiderna är ungefärliga.)
7.00 Frukost (Det åt vi alla tre samtidigt eftersom vi började jobb/skola samtidigt.)
8.00 började alla jobbet/skolan.
13.40 kom jag hem, åt mellanmål och cyklade till stallet.
15.40 kom mamma hem, åt mellanmål och pysslade med sitt.
17.40 kom pappa hem, åt kvällsmat och pysslade med sitt. Ibland åt mamma och pappa kvällsmat samtidigt, annars åt mamma när det passade henne och hon var hungrig.
19.00 kom jag hem från stallet, åt kvällsmat, duschade osv.
Skulle mina föräldrar vänta på kvällsmaten tills jag kom hem skulle de antagligen bli rätt hungriga.
Det hände också att vi åt tillsammans när vi var hungriga samtidigt men var och en hade ansvar för sin egen mat.
Att man tar ansvar betyder inte att man är ensam, det betyder bara just att man tar ansvar.
Vad det gäller prylar är det inte riktigt så. Vi har i alla år bara haft de fria TV-kanalerna, inget TV-spel eller dylikt. Jag har fått köpa mobiltelefon själv eftersom mina föräldrar tyckte att det räckte med att jag hade pappas när jag red ut och sådär.
Jag ville ha en ny cykel som mina föräldrar inte tyckte var nödvändig eftersom den jag hade fungerade utmärkt. Då fick jag spara pengar själv till det.
De ville gärna ge mig saker men det skulle vara saker som de ansåg vettiga. Hästarna är ju inte saker men det tyckte de var vettigt.
Bara som exempel.