Gnist
Trådstartare
Efter att ha läst mååånga av dessa foderfrågor på detta forum, så har jag märkt att väldigt många kan inte rek. ett kraftfoder, mineralsort eller andra tillskott, om någon vill ha tips om något som är bra..
Varför ??
Jo för att det går tydligen Inte att säga att det eller det märket/sorten är ett bra foder, såvida man inte vet den exakta analysen på grovfodret..
I många fall, så har det inte efterfrågats en specifik foderstat, utan bara en undran över vad man kan ge sin häst för foder baserat på ålder, ras, användning osv..
Har även lagt märke till att de som inte använder sig av analyser, bemöts inte alltid så trevligt av de som gör det...
Då till mina frågor....
Alla ni som inte kan svara på en endaste foderfråga utan att ha grovfoderanalysen,
Hur gjorde ni innan analyserna fanns ??
Funkade inte era hästar bra då i jämförelse med nu ??
Växte inte era unghästar som dom skulle??
Var era hästar sjukare/mer skadad då mot nu ?
Varför bedöms de som inte har analyserat grovfoder, som "sämre" hästägare?
Är inte ute för att racka ner på er som använder er av analyser och mäter fodret hit och dit..Vill heller inte ha en massa pajer kastade i tråden..
Detta är något, som jag lagt märke till och är nyfiken på hur ni tycker/tänker ang. detta
Varför ??
Jo för att det går tydligen Inte att säga att det eller det märket/sorten är ett bra foder, såvida man inte vet den exakta analysen på grovfodret..
I många fall, så har det inte efterfrågats en specifik foderstat, utan bara en undran över vad man kan ge sin häst för foder baserat på ålder, ras, användning osv..
Har även lagt märke till att de som inte använder sig av analyser, bemöts inte alltid så trevligt av de som gör det...
Då till mina frågor....
Alla ni som inte kan svara på en endaste foderfråga utan att ha grovfoderanalysen,
Hur gjorde ni innan analyserna fanns ??
Funkade inte era hästar bra då i jämförelse med nu ??
Växte inte era unghästar som dom skulle??
Var era hästar sjukare/mer skadad då mot nu ?
Varför bedöms de som inte har analyserat grovfoder, som "sämre" hästägare?
Är inte ute för att racka ner på er som använder er av analyser och mäter fodret hit och dit..Vill heller inte ha en massa pajer kastade i tråden..
Detta är något, som jag lagt märke till och är nyfiken på hur ni tycker/tänker ang. detta