En liten pryltråd

Mirre

Trådstartare
Sitter och tittar på blocket och hittar massa praktiska saker :angel:

Började då fundera på hur man ska göra med vagn och så när bebis kommer.
Isak går ju gärna själv men vill gärna kunna vila benen i vagnen en stund också.
Speciellt om man går en längre bit. Köpa en syskonvagn känns onödigt, har redan 2 vagnar :p
Ståplatta finns ju men då får han ju stå hela tiden.
Hur har ni gjort?

Sv: En liten pryltråd

Ja nu ligger en eventuell två:a så långt fram i tiden men jag har iaf redan bestämt vagn ;)

Till vagnen finns tillhörande ståbräda där man kan fästa en sits och det känns ultimat till den åldern som Ella kommer vara. Hade hon varit yngre ( yngre än tre år ) hade jag köpt en tvillingvagn alla ggr, vi går så himla mycket och långt så detta hade varit nödvändigt.

st_twooseatboard.jpg

Vi har ju bara ett barn än så länge, så än har vi inte provat något annat än vanlig vagn, men jag har sett att det finns sk syskonsitsar man kan köpa o sätta på vagnen, vet att bl a Emmaljunga har men säkert fler märken med.

Det lät ju bra, är en Emmaljunga vi har:)

Isak kommer ju vara ca 3½ år när bebis kommer.
Vi promenerar ju mycket men frågan är om en syskonvagn är värd att
köpa. Visst vi kan sälja emmaljungan men ändå.
Syskonplatta med sittdel är nog smartast :)

Calazyria: Passar en sådan till alla vagnar tro?

Jag har 19 månader mellan mina tjejer, så för oss kändes det rätt självklart med en syskonvagn. Vi köpte en carena doubble swing och har varot nöjda. Den användes flititg första 4-5 månaderna, sen lite mindre flitigt och nu i princip inte alls. My ville inte åka vagn mer, så då tog vi bara vagn till Maja, och ståbräda om det behövdes när vi var iväg någonstans (eller två vagnar om vi var två vuxna).

Nu har My börjat vilja åka vagn igen, så då tar vi oftast hennes sulky och Maja i sjalen, eller så får My åka i Majas vagn om vi t ex ska till lekplatsen och vara borta ett tag, för då kan vi växla så att Maja kan sova i vagnen när vi väl är på plats. Jag är lite sugen på en tvillingsulky så småningom, men vet inte om det kanske är onödigt.

Ståbräda låter ju så smidigt (särskilt en sån med sits på), men jag avkyr verkligen att köra vagnen när ståbrädan är på. Man kan inte precis gå i något raskt tempo för man går bara på brädan hela tiden, och då har jag inte ens långa ben!

//Julia

Nej inte just den som jag visade, den passar till typer som Bugaboo Cameleon. Men jag vet att det finns fler ståbrädor där man kan ha sits på.

Freyja: Ja inte är det ergonomiskt och smidigt att gå med en ståbräda, därför är det ju av stor vikt att barnet kan/vill gå större delen själv och bara vila lite då och då. Annars är det ju smidigare med en tvillingvagn ( om äldre barnet ska åka mer än bara då och då ).

Min son kommer vara ca 3 1/2 när han får syskon. Jag kommer skaffa en extravagn och sen en ståbräda till våren. Svårt att köra med ståbräda i Jan då liten kommer!! Jag tror inte det blir syskonvagn! Men vi är just nu väldigt beroende av vagnen. Vi får se närmare januari tror jag

Ja det är ju en nackdel, om man går på brädan. Jag har rätt långa ben och tar även rätt långa steg. Sambon är ännu längre. Nåt att fundera på

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 229
Senast: Snurrfian
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 865
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar