Lösa marsvin?? Det stod väl att de sitter i burar!!
Hon skrev tidigare i tråden: Gift kan man ju inte ha om det är marsvin som hoppar ut ur burarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lösa marsvin?? Det stod väl att de sitter i burar!!
Ok, till lägger att jag bor på landet, långt bort från all civilsation. Inga av våra grannar har katt iafl..
Marsvinen sitter i burar men några hoppar ut och in ur golvburarna. Jag har all tid i världen speciellt nu när det snart är sommarlov. Men även sen när skolan börjar på nytt...
Don't get me started...
Jag nöjer mig med att säga så här: jag tycker att alla katter ska vara kastrerade
Don't get me started...
Jag nöjer mig med att säga så här: jag tycker att alla katter ska vara kastrerade
Ah, du strävar efter att katterna ska dö ut? :smirk:
Katter får väl vinterpäls som de flesta andra djur? Jag vet inte hur varmt vi hade i vårt foderrum, men kring 8 grader kanske. Katten levde o frodades finfint!Men här skulle det ju inte vara uppvärmt, utan vintertid kunna vara neråt en 4 grader vilket jag inte anser är uppvärmt.
Jag tycker ju att en katt kan ha ett nog så socialt liv utan att behöva sova i sängen... :smirk: Allt beror på HUR man har det. Om man tex har innekatter och har gård så kanske innekatterna faktiskt har MINDRE mänskligt sällskap omkring sig än om de får vara ute. Är man mycket ute i stallet så har ju stallkatten faktiskt mer kontakt med en själv än vad innekatten har.Förövrigt är jag helt på mandalakis linje, jag är absolut inte för stallkatter eller katter öht som inte får komma in i huset. Även hundar, jag tycker inte en hund som sitter i rastgård konstant har ett bra liv.
Men det är jag det. Jag tycker katten är en social familjemedlem som ska sova i sängen om natten.
I läget du beskriver håller jag med dig. Jag är heller inte helt nöjd å mina kissars vägnar. Jag ägnar mindre tid åt dem än jag borde. om jag bodde på landet och kunde ge dem en uterastgård eller ev släppa ut dem så skulle mitt samvete vara renare.Våra stallkatter har det precis lika bra som min häst. De är vaccinerade, kastrerade, avmaskade, får mat och vatten varje dag och sällskapar både med varann och oss i stallet. Sover gör de i stallet. Det är inte för kallt för våra hästar så då är det säkert inte för kallt för katterna heller.
Jag tycker inte att de har det dåligt på något vis, de är välmående, för att inte säga lite väl tjocka, sociala och snälla.
Bättre kan man inte ha det som katt enligt mig. Ingen av våra stallkatter har rymt för att bo någon annanstans.
Tycker det är värre med innekatter som lämnas ensamma i en lägenhet medans matte är på jobbet utan stimulans. Jag har själv innekatter men är inte helt nöjd med det, trots att de får följa med mig ut så gott som varje dag en liten stund.