En liten fråga..

F

fancyfree

(Sökte efter ägglossning på buke och det mesta resulterade i förälder , så här får det ligga)

En liten fråga bara, är det möjligt att man kan ha ägglossningsvärk i 5-6 dagar?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: En liten fråga..

Vissa vet direkt när det är en ägglossning och andra märker inget alls.

Ta Isis tråd t.ex ;)
 
Sv: En liten fråga..

Jag tror pmm hänvisar till denna tråden och dess föregångare:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=780414

Däremot ges det väl inget svar direkt i någon av trådarna.

ÄggLossning (ÄL, ont i endera äggledarområdet) ska normalt vara endast ett par dagar. Det längsta jag personligen kännt av ägglossning är tre dagar. Pms-värk (ömhet i mage och bröst) kan jag känna av i fem-sex dagar innan mensen bryter ut (följt av två-tre dagar mensvärk), men det är ju mycket senare i menscykeln. ÄL kommer mellan dag 11 och dag 18 i cykeln medan Pms kommer tidigast dag 23.

Detta gäller för mig alltså. Alla har vi individuella cykler.

Om någon orkar googla så kan vi säkert skaffa fram lite expert-fakta.
 
Sv: En liten fråga..

Mjo, saken är den bara att värken är i mitten..

well ska försöka googla lite mer..
 
Sv: En liten fråga..

Har googlat massor och hittar ingenting, har haft värk i 10 dagar nu. Ibland stickande, molande, huggande och just nu som vanlig mensvärk.

Någon som har nån som helst aning vad det kan vara?, Kan man ha så lång ägglossning?
 
Sv: En liten fråga..

Det här är andra ggn jag inte förstår vad du skriver :rofl:

Menar du att mensen är på G? Isåfalll nej, ska ha den typ den 17:e
Har haft såhär i ca 2 månader nu, men obehaget har aldrig hängt i sig så många dagar sträck. Förut har jag tänkt "Det är ägglossning" "Mensen är påväg" os.v men nu får jag inte ihop det alls..
 
Sv: En liten fråga..

Du kanske haft ägglossning och det är ett befruktat ägg som ligger och gror och gör att du känner av växtvärk i livmodern ;)
 
Sv: En liten fråga..

Gör ett gravtest för säkerhets skull, en del har ju mensliknande värk vid graviditet.

Och ta sen kontakt med läkare, om du är gravid så gyn/barnmorska, om du inte är gravid så vanlig husläkare för undersökning.
 
Sv: En liten fråga..

Jag har gjort ett test för typ en månad sen, då skulle jag har varit i typ vecka 3 - 4. -Negativt-
Har även varit hos läkare o hon var ganska säker på att det inte är tarmarna, hon tyckte jag skulle gå till gyn. Går dock inte dit i första taget, för några veckor sen fick jag sånna hugg i magen så jag trodde jag skulle svimma, sen efter en timma var allt borta. Bara lite mensvärk som hänger kvar o spökar..
 
Sv: En liten fråga..

Jag kände min graviditet starta med mensvärk, så det är inte omöjligt att det är det du känner.

Har du ont och är orolig så kontakta en kvinnoklinik eller barnmorska.
 
Sv: En liten fråga..

Mjo kanske. Är jag gravid så kommer väl magen att fortsätta växa. Är den inte större om en månad och om jag fortförande har värk så ringer jag väl nånstans..
 

Liknande trådar

Kultur Jag är sugen på att försöka lära mig franska. Jag läste franska i 6 år i grundskolan, men det resulterade i mest teoretiska kunskaper...
Svar
15
· Visningar
693
Senast: mamman
·
Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 300
Senast: Zpunk
·
Gnägg Testar då jag är nygammal medlem. Så presentation och lite frågor 💖🦄 Snabb presentation: Fru, mamma, matte och författare. Tre hästar...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Valle
·
Hästvård Det här är tredje sommaren som hästen får ont i ländryggsslutet, på vänster sida. Vi har inte rett ut det tidigare men nu är det...
2
Svar
34
· Visningar
1 746
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp