En liten fråga bara

Mirre

Trådstartare
Om ni hade en häst som ni visste var för rak i kotorna fram (där även syskonen är det) och som har för veka kotor för trav, skulle ni ändå börja travträna en sån häst?

Sv: En liten fråga bara

Det beror ju så på... Vad vill man ha ut av hästen, hur tränar man. Vem har sagt att den "har för veka kotor för trav" och vad e det för ålder på hästen... m.m. Många saker som spelar in före jag kan säga om jag skulle träna den för travet.
Vi har haft massa med hästar som säkert ingen annan skulle vilja haft, men nog 17 har de hållt för oss iaf, men de skule troligen aldrig funkat hos någon större tränare, som troligen kräver mera av hästarna.

Bara för att en häst har raka kotor innebär det inte att de är veka. Titta hur Zoot- Suit avkommorna kan se ut så inser du att även hästar med colaburkar till kotor kan tjäna pengar. Är du ändå orolig så skaffa en hovslagare som skor med PG- beslag och använd dessa under uppträningen.

Jag utgår ifrån att vi diskuterar raka kotor= korta kotben ? har jag missförstått något?

Undrar för att foderpållan har felställning fram vilket ledde till att hon blev överansträngd i frambenen av travträningen. Enligt äg beror det då på för raka kotor:confused: (inte enligt et dock:confused: )
Så blev lite fundersam

Liknande trådar

Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Zevzan
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 362
Senast: sardellen
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 693
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar