S

soma

Vi trodde vi hade köpt en hund, men det blev en katt... Det kan man i alla fall tro när man ser honom gå, sitta, sova osv på soffkanten... :love:

soffan.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: en katt?

Vi kan inte komma in i din dator, tur är väl det..

Du måste länka från en fotosida, typ photobucket eller putfile.

Jag ser din bild! Haha, precis så är min lilla dvärgschnauzer s/s också. Han ligger på vår soffas armstöd och kikar ut genom fönstret! Att han dessutom leker precis som en katt med tassarna gör ju inte saken bättre.. kanske är DS nära besläktade med katter? :idea:

nu ser jag :).. Guud vad söt.. jag fick ett flin på läpparna i alla fall:rofl:

Jo, något släktskap finns det nog... Balans som en katt, leker som en katt och jag ar råttor. :idea:

Till alla: sorry för MEGABILD!

Vad kul att se fler som har hundar som beter sig som katter ibland. Vissa i området kallar min hund "katten". Detta för att han stryker sig längst benen på en när man sätter sig ner för att klappa honom. Han drar hela sitt huvud längst ens kropp och ben precis som katter gör haha. Detta gör han på folk han gillar. Fattas bara spinnandet.

Så ligger mina dvärgar också! Speciellt när det inte är någon hemma. Tror de tycker om att ha koll på vad som händer.

I början var jag rädd att han skulle ramla ner, men balansen verkar bra. Värre är det när han ska ligga på fönsterbrädan. Han får bara plats med halva kroppen så han ligger med framdelen och står med bakbenen på soffan :confused:

Även foxterriers kan tro att de är en katt ibland...
Det händer titt som tätt att min sover på armstöd mm eller bara sitter och kikar ut genom fönstret.

Ibland när han är ensam hemma så brukar hunden och katten ligga på varsin köksstol och sova! Fast hur en hund som hatar alla katter förutom våran katt, själv kan bete sig som en katt ibland det förstår jag inte...:angel:

84417_1187108366.jpg

Man kan lätt missta vår hund för en katt också: ligger på arm/ryggstöd, hur hon leker, och just det faktum att hon älskar katter :p

MIn brors hund gör också sånt. Hon bor iof med två katter så hon har väl börjat härma dom. Hon försökte klättra upp i fönstret när jag var hundvakt åt henne.
Och när jag låg och vilade mig på soffan kom hon och la sig på min rygg och somnade där. :D
Tack och lov är hon inte så stor (pinscher)

Så söt:love:

Vår jack russel var likadan! Hon älskade även att sitta på axlarna, klättrade upp och la sig med bakdelen över ena axeln och framdelen över andra, som en boa typ och så kunde hon ligga så och spana alternativt sova, saknar henne!!

sådär gör mina små liv oxå! och ännu bättre är det när man eldar i kaminen, då ligger dom på rad framför den där vars de är som varmast!;)

Haha det gör Wilton också. Han är en riktig värmedyrkare - just nu söker han varenda solstrimma han kan få och vid varje tillfälle slänger han sig på rygg i solen (precis som matte :angel:)

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 654
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
572
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka