Sv: "En katastrof för Sara Henrietta"
Fast alex, det är inte särskilt vanligt att "andra" ger hästarna medicin för att jävlas även om många ryttare skyller på det. Tro fan dom skyller på det! .
Menade inte det var vanligt, utan just att ska ryttaren i alla lägen ha 110% ansvar, så innebär det ju att även vid bevisat slarv/sabotage av annan, så ska ryttaren åka dit. Vilket jag vänder mig ifrån.
Men då ska det som sagt vara bevisat. Och just för att man inte ska kunna 'skylla på' - för det gör det, skylls på allt möjligt och omöjligt - så måste man få bort sådana här grejer. Där det faktiskt finns något att skylla på som är rimligt.
Vilken dels riskerar att oskyldiga ryttare fälls, dels att skyldig ryttare frias.
Ursäkter om att det växte valeriana på tävlingsplatsen t ex - det är och förblir ryttarens ansvar, ryttaren kan välja om h*n ska beta hästen på tävlingsplats eller ej t ex.
Men det måste kunna räknas med en grundnivå, med t ex just sanerade boxar i de fall arrangören VET att det stått en häst och behandlats i boxen. Tycker jag, och kommer nog fortsätta göra. Det blir absurt att applicera ansvarig i alla lägen i alla fall vad man än applicerar det på. Jag är och ska förbli skyldig att se till att min hastighetsmätare i bilen visar rätt, gör den inte det får jag ta böterna. Men om skyltarna är fel, och det är skyltat 90 där det ska vara sjuttio, och jag kör 90 - då ska jag banne mig inte åka på det, för det är utom min kontroll.
OBS att jag fortfarande inte säger varken bu eller bä ang om SH är skyldig eller ej, eller om hon accepterade en box hon INTE skulle accepteras. Det är en separat fråga. BÅDE SH och arrangören kan mycket väl felat, men alldeles oavsett anser jag arr har felat genom att ens ERBJUDA den boxen UTAN att tala om 'vad som hänt där' alt sanera den.