Hej!
Jag vill bara rådfråga er lite..
Jag har en Berner hanne som är 1 år, lugnaste hunden jag har
vart med om trots att han är "valp", har aldrig visat några tecken på dominans mot varken han eller tikar , kommer väldigt bra överens med alla djur och hundar.
Går bra i koppel och är väldigt allmänlydig och den mysigaste valpfarbrorn,
Väljer valpar före tikar i hundparken, alltid!!
Det är nu så att vi planerar att skaffa oss hund nr 2.
En newfoundland, en hanne. Om allt går som Vi tänkt så kommer
den i början av juni.. Men jag har börjat tveka lite då jag läst saker som att den nuvarande hunden måste vara minst 2 år,att det oftast inte funkar annars.
Att man inte får lämna dom två ensamma det första halvåret osv.
Är det nån som kan ta död på dessa påståenden och kanske komma med egna erfarenheter??
Vi vill detta väldigt gärna, för jag har ett jobb där jag bara jobbar kväll och natt så det passar väldigt bra , då blir det ingen ensamtid för valpen för sambon jobbar dag och kommer hem innan jag går..
Och båda raserna ärju väldigt lugna, trygga och stabila.
JAG tror personligen det kommer gå superbra!!
Men jag vill bara höra andras åsikter
- Jennie
Jag vill bara rådfråga er lite..
Jag har en Berner hanne som är 1 år, lugnaste hunden jag har
vart med om trots att han är "valp", har aldrig visat några tecken på dominans mot varken han eller tikar , kommer väldigt bra överens med alla djur och hundar.
Går bra i koppel och är väldigt allmänlydig och den mysigaste valpfarbrorn,
Väljer valpar före tikar i hundparken, alltid!!
Det är nu så att vi planerar att skaffa oss hund nr 2.
En newfoundland, en hanne. Om allt går som Vi tänkt så kommer
den i början av juni.. Men jag har börjat tveka lite då jag läst saker som att den nuvarande hunden måste vara minst 2 år,att det oftast inte funkar annars.
Att man inte får lämna dom två ensamma det första halvåret osv.
Är det nån som kan ta död på dessa påståenden och kanske komma med egna erfarenheter??
Vi vill detta väldigt gärna, för jag har ett jobb där jag bara jobbar kväll och natt så det passar väldigt bra , då blir det ingen ensamtid för valpen för sambon jobbar dag och kommer hem innan jag går..
Och båda raserna ärju väldigt lugna, trygga och stabila.
JAG tror personligen det kommer gå superbra!!
Men jag vill bara höra andras åsikter
- Jennie