En höna!!!

eldione

Trådstartare
Idag fyllde min stallkompis år och hon fick en höna i present av en kompis :crazy:
Den stod i en bur i stallet när hon kom förut!
Den tjejen tycker verkligen att det är kul att ställa till det för folk :devil:
Vi har egentligen ingen aning vad vi ska göra med den... Höns ska ju helst inte vara i stallet med hästarna så vi får bygga något längre bort i ladugården, och någon inhägnad måste väl också till annars blir den väl ihjäljagad av kompisens hund. Och så ska det väl köpas in en kompis till den också så den inte behöver bli ensam.
Nog för att höns är fina men det här blev väl lite plötsligt :o

Sv: En höna!!!

Tänk bara på att höns inte får vara ute nu p.g.a fågelinfluensan. Eller ja, den får inte matas ute i alla fall.

Inget annat kan jag.

Lycka till!

mmm, är väldigt emot att köpa djur till folk i present!:crazy:
ok om man har önskat sig höns men inte annars.

Ja den lilla hönan vill nog inte sitta i bur :crazy:, och som du säger bör den få lite kompisar och helst en tupp också, är en trygghet för en höna. Ordentligt lager sågspån så den kan sandbada och sprätta i och en pinne att sova på. Hönsfoder, helst i en foderautomat eller ho och havre att ge i spånet som den kan sprätta i är bra också.Sen när de börjar värpa måste de ha snäckskal också.

Ja det var verkligen korkat att ge bort en höna i present när man inte förberett för det, de behöver vård de också *suckar*.

jag vill också ha en höna :D ja skulle lära den allt jag kan

Skum kompis, en höna behöver ju en del omvårdnad å bostad m.m.

Ganska osmart att ge bort en höna i födelsedagspresent till någon när dom inte önskar sig en eller har byggnat för en.

Som fågelägare även för hobbybruk ska man numera p g a fågelinfluensan registera sig hos länsstyrelsen. Allt för att man ska veta hur mycket tamfåglar det finns i olika områden om influensan bryter ut.

Min kompis har beslutat sig för att lämna tillbaks hönan till gubben den kom från, iaf fram till sommaren så hon hinner bygga något bra för den.

Djur är ganska känsligt att ge, för även om det är en kul grej så är det ju ändå levande djur det handlar om :crazy:

Man ska inte ha tupp till 2 hönor - det kan bli för slitigt för hönorna - minst 5 hönor per tupp är rekommendationen.
Men just denna höna mår nog bäst där hon är nu.

Luff skrev:
Man ska inte ha tupp till 2 hönor - det kan bli för slitigt för hönorna - minst 5 hönor per tupp är rekommendationen.
Men just denna höna mår nog bäst där hon är nu.

Jag skrev kompisAR inte en kompis ;)
Har iof två par med en höna och en tupp som håller sig för sig själva i den stora flocken.

Japp det funkar ibland, speciellt om dom bor i större flockar m många tuppar - då får väl tuppen ut en del hormoner genom att jobba för sina damer gentemot andra tuppar

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 316
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka