En hemsk sida..

Sv: En hemsk sida..

:eek::eek::eek:
Man blir ju mörkrädd över vad som försigår. Fy 17! Tänk att det finns folk som är funtade på det sättet. Starkt gjort att göra en hemsida om eländet för att få folk att vakna...

Fruktansvärt. Hur kan dom? Antingen har dom inget samvete, eller så är dom helt kocko i huvet.

usch det är verkligen hemskt:(
Tycker man kan spärra in den där Pia Snellman för gått så folk inte blir lurade av henne:mad: som vi blev....:(

usch det är verkligen hemskt:(
Tycker man kan spärra in den där Pia Snellman för gått så folk inte blir lurade av henne:mad: som vi blev....:(

Hon har ju suttit ine och fortsatt med hund afärer från häktet:eek:
Vill du berätta hur du blev lurad?
Vill du inte är det självklart Ok

Hon har ju suttit ine och fortsatt med hund afärer från häktet:eek:
Vill du berätta hur du blev lurad?
Vill du inte är det självklart Ok

Ja jag har typ läst att hon suttit i fängelse ett antal ggr tror jag att det stod, men inte att hon gjort hund affärer därifrån:eek:

Jag kan skicka dig ett PM om den saken;)

Det är självklart att det finns rötägg även inom hundindustrin, men att säga att alla importerade hundar har tvivelaktiv bakgrund och inte är någonting att ha tycker jag är lite väl dramatiskt faktiskt.

Och att sedan påstå att det är olagligt att importera valpar för försäljning är ju rena lögner, vilket fick mej att avfärda sidan om oseriös. När man skriver sådana fundamentala fel på hemsidan har man uppenbarligen inte tillräckligt med kött på benen för att kunna avgöra om någonting är rätt eller fel.

Det är långt ifrån alla hundhandlare som behandlar sina hundar illa eller inte bryr sej om vem som köper dem. De flesta som handlar med hundar är seriösa personer som vill både hundarnas och köparnas bästa!

Vad var det för fel på den annonsen??

Namnet (eller rättare sagt efternamnet) har använts av Snellman tidigare, men mig veterligen finns det faktiskt även en "vanlig människa" med det namnet, så jag tycker nog inte att man ska hänga ut folk/annonser hur som helst..

Tror till och med att det kan vara så att de bytt namn, men att ogrundat hänga ut folk är ändå inget jag tycker man ska göra.

Senast ändrad:

Namnet (eller rättare sagt efternamnet) har använts av Snellman tidigare, men mig veterligen finns det faktiskt även en "vanlig människa" med det namnet, så jag tycker nog inte att man ska hänga ut folk/annonser hur som helst..

Håller med dig!
Men vad är det med den där Pia Snellman då?

Hon har tidigare suttit i fängelse för att ha lurat folk med att köpa hundar på avbetalning, sälja dem vidare utan att betala den hon köpt hunden från, samt även sålt valpar som inte existerar etc. etc.

Mig veterligen så har det varit rätt lugnt från det hållet ett bra tag, men så fort det är någon som luras/verkar luras inom hundvärlden, så låter det som att det är hon per automatik från folk. Fullt förståeligt, men jag tvivlar på att det är hon alla gånger faktiskt..

Hon håller tydligen på väldigt mycket med katter just nu, kanske därför det är lugnt i hundvärlden.

Kanske inte dem, men det var första tanken när jag såg namnet och orten.

Aha,har i bakhuvudet om en dobbis tik som det påstås att hon var inblandad i,men det är ju som du säger man ska akta sig för att peka finger annonserna kan ju vara seriösa.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: cassina
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 537
Senast: Ragdoll
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 145
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 279
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka