Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men hur kan det tjafsas om att ni använder pisk, den är väl en del av skyddsträningen i vissa delar?
Eller är eran bruksklubb som en annan jag vart på, där godisautomater och klickers är 'inne' ?
Det är svårt att hålla god klass på undervisningen under en valpkurs om ett gäng drar igång med pisk bredvid. Det är inte direkt löjligt utan bara pedagogiskt besvärligt. På samma vis placerar man inte sin valpgrupp bredvid agilityplanen när de ekipagen tränar.
Vuxna hundar ska inte bry sig om skällande agility-ekipage eller pisksnärtar, men nyblivna valpägare är ofta förvirrade och nervösa och kan behöva lite lugn och ro i början. De har ingen möjlighet att ta in ny information och lära sig något annars. Som instruktör är det dessutom ansträngande för rösten att behöva överrösta pisken.
På samma vis placerar man inte sin valpgrupp bredvid agilityplanen när de ekipagen tränar.
.
Jaha jag antog att man hade ipo på ipo planen och valpkurs mer mot räddningstjänsthållet, det har iaf vart så när jag tränat och de varit valpkurs.
jag antog inte att de stog brevid varandra och tränade
jaha vad trevligt.
Jag och min sambo samt vän hade precis blivit medlemmar och skulle vara med på medlemsmötet för vi ville se vilka som var där och vad som hände osv osv.
Vi fick ett varmt välkommnande i form av "och vilka är ni ? vem har bjudit in er hit?"
Och så mkt tjafs har jag nog inte sett på länge, det var chockerande
Får jag mer tid och en bättre hund ska jag börja åka över till Kumla och köra lite. Eller bege mig till Havregruvan.