En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Vad fina bilder. Har jag missat att du skaffat en schäfer? Är det din och har du haft den sen den var valp eller skaffat den nydligen? Hade för mig att du hade en westie bara?

Mycket fina bilder iallafall. Ser ut som ni haft en rolig dag.

Nu trillade kronan ner. Jag har ju tom svarat i den tråden :o. Pinsamt värre att jag tom glömt det och inte ens kände igen det men men minnet är inte med idag ;).

Hon är mycket vacker och jag älskar de färgen. Din flicka är också mycket vacker. Tränar du lydnad eller bruks med henne? Tävlat något?

Jättefina bilder! Kul att ni kommit igång med träningen! Hur går det med tjejen annars då?

Det går verkligen jättebra, matte och damen tycker hemskt mycket om varandra :D . Det enda som är kruxet nu är att vi måste försöka få upp henne i vikt och i muskulaturen..Hon är ju alldeles för skran :crazy:

Din flicka är också mycket vacker. Tränar du lydnad eller bruks med henne? Tävlat något?

Vi tränar lite olika. Jag tycker lydnaden är roligast just nu, men vi kör även spår, uppletande och ska gå en veckolång räddningskurs med start nästa helg för att se om det är något vi gillar.

Hon är bara 13 månader, så vi är inte tävlingsklara ännu, men vi kanske blir. :-)

_MG_9122.jpg

Kul att ni gillade Söndagen det gjorde jag med rolig träning med trevligt folk. Dagen börja perfekt med lite frukost ute på verandan innan vi begav oss till träningen.

äl framme så börja vi med lydighets träning.

Mrs_scabtree hann ta två steg innan vi bröt o börja om sen jäklar rassla det på så det stod härliga till..Så körde Mrs_scabtree på med linförighet denna gång samt inkallning o framåtsändande även få upp en mycket större bolldrift på sin hund. Tyvärr det som är lite synd är att hon är 3år o dom aldrig stimlerat det så man får det aldrig perfekt men man kan höja det avse värt.

Sen var det Gabbi som jag vart väldigt glad o se hennes lydnad hunden är bara 13mån o kommit jätte långt råda orkar koncentrera sig ganska länge nu o väldigt fin kontakt som ni ska ha bra beröm för.
Sen börja vi med läggande undergång, kommer bli bra i slut änden.

Sen inkallningsträning o jag säger bara springer hon fortare då ligger det en pälshög kvar o en naken råda kommer till matte.

Sen hade Gabbi gjort lunch som var riktigt god. sen efter det börja vi träna lite skydd med min träningsgrupps hundar och Mrs_scabtrees hund.

Gillar hennes hund skarpt fint aktivitet , härliga angrepp nu ska man tänka på att detta är första passet men hon bett hårt men dock inte fullt alla gånger men det ska jag lära henne att det är där man får vinst på.

Tänkte lägga in några bilder jag gilla som togs under söndagen.

DSC_6193.jpg

?? pratar jag i en norsk mobiltelefon må tro??

DSC_6313.jpg

Grupp träning med Jääkäri.

lite skyddsbilder.
Grima.
DSC_6900.jpg

Kämpar på fint.
DSC_6405.jpg

forts.

Akilles träningskamratens hund.

DSC_6363.jpg

DSC_6373.jpg

Undra vad man gjorde här nu igen?
DSC_6572.jpg

Akilles i fullfart.
DSC_6583.jpg

Bevakar fint
DSC_6585.jpg

Modprov med Akilles.
DSC_6658.jpg

Trägning o belastning.
DSC_6606.jpg

belastning.
DSC_6651.jpg

Sen vore det kul om fler blev med nästa gång vi kan ju göra annat då inte träna skydd utan kanske spåra eller bara lydnad. Finns gott om tid på en heldag.

Det ser himla kul ut med skyddsträning...:bump::banana: !! Synd att ni bor så långt borta annars hade jag också viljat vara med med min mes! Herregud vad sugen jag blev på skyddsträning nu! Har inte tränat skydd på ett år tror jag... Å någon ordentlig lydnadsträning har det inte heller blivit på länge länge... Ibland kör vi korta pass och visst kan vi fortfarande men det har blivit lite segt i vissa moment.. Beror enbart på att det inte tränats ordentligt! :o

Håller med om att det ser kanonkul ut! Har ju just återkommit till bruksvärlden efter några års uppehåll och är jättesugen på allt! Har nu en schäfervalp på 16 v som jag gärna skulle testa skyddet med så småningom. Men här uppe finns inte så många som kör det och de få som gör det känner jag inte.
Hur funkar det egentligen med licens och allt nu för tiden?

Är jag helt ute och cyklar eller är ni på en fotbollsplan vid eker ?

Underbara bilder, både av din grima och gabbi's råda.
Fastnade för sista bilden på grima med kampskinnet i munnen, jättevacker bild!

Vad avis man blir, skulle gärna ha liknande aktiviteter här i närheten :D

Underbara bilder, både av din grima och gabbi's råda.
Fastnade för sista bilden på grima med kampskinnet i munnen, jättevacker bild!

Vad avis man blir, skulle gärna ha liknande aktiviteter här i närheten :D

Tack så jättemycket :)

Är jag helt ute och cyklar eller är ni på en fotbollsplan vid eker ?

Ja det kan stämma att det är vid Eker.
Försöker variera oss med så många olika planer som går.
har dessutom ringt o ska försöka få hyra in oss på den planen några gånger i veckan så vi kan träna där.

Hahaha:rofl:.

Låter fö som att ni haft en härlig träningsdag!

Är dessutom lite nyfiken på hur ni tränar upp bolldriften.

hets o mer hets. gör så hunden får upp en stor glädje med den samt mycket kampande. Sen finns det alltid olika sätt o komma dit.

Vad duktig hon är din tös :). Bara älskar sista bilden på henne i första inlägget :).

Okej, har själv varit där mkt med hundar och även ridit förbi flera ggr så jag tyckte jag kände igen det.
Men det spelas väl inte så mkt där ? Jag har aldrig sett en människa där ute iklädd fotbollskläder.

så fina ni är :love:

ser riktigt kul ut..måste komma o hälsa på..blir nostalgisk..

var harley glad över att han kunde ligga kvar i soffan o äta köttbullar?:D:banana:

så fina ni är :love:

ser riktigt kul ut..måste komma o hälsa på..blir nostalgisk..

var harley glad över att han kunde ligga kvar i soffan o äta köttbullar?:D:banana:

Ja det är klart du måste! :D

Harley var med men satt i bilen..sen fick han komma ut och springa runt heeela fotbollslanen och skälla på alla, då var han jättenöjd sen :p

Nej 2ggr har det varit folk där när vi tänkt varit där, men dom spelar där nåt undomslag iaf.
Så vi ska prata om o få hyra halva planen inte själva planen utan vid sidan om så vi får träna ostört för på bruks tjafsas det om att vi använder piskan o.s.v.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka