En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

haha men har ni verkligen annat bakom pannbenet än piskan :angel:

Jo jag är ju ganska grön på hund, Josie är ju min första, och just nu känns det som jag står stilla och trampar vatten, vet varken vad jag gör för fel och hur jag ska få det bättre.

Spåra gjorde vi lite i början men jag tappade det roliga så jag drog ut igår och skulle vara duktig.
Hon började beta ist. :rofl:

Jag får ha en hund på jobbet, trots att vice BC helst såg att jag inte hade någon alls. Stackarn tror att alla hundar är som Bumsa. Blir nog inte populärt om jag tar dit en till. Fast de är förvarnade om valpinvasion när Bumsan dör.

Korv.....det är min bästa vän i spåret. Det är dåligt med spårintresse hos hunden, men hon gillar korv och ligger nu som en dammsugare efter korven. Jag gör små rutor och spår med både vinklar och svängar, inte tävlingsmässigt alls, men hunden gillar det och jag kan utöva det på gräsmattan hemma bakom huset.

jag tror att det beror mkt på att jag inte har hittat nöje med spåret.
Ena gången käkar hon gräs eller står och dagdrömmer, andra gången drar hon i 190 och hoppar över massor med godis och fortsätter spåra efter slutet.
jag kan ha hennes favvoboll som slut men hon skiter i den och fortsätter spåra.
Så jag står där som ett fån och vet inte vad jag ska göra.

Så nu har jag köpt mig en bok många har rekommenderat så vi får väl se hahaha
Jag har fått för mig att hon tycker det är roligt att spåra, så jag vill ge det en chans.

Fast de var ju söta de där små när jag väl tittade efter.

Dom har ju alltid gnällt på ÖBK om skyddet.

Man får alltid kliva åt sidan för allt o alla där.

Igentligen är bara för dom o acceptera att det är folk som tränar IPO på deras plan o är det så att det är så störande får man väl skriva en skylt att på ex måndag onsdag förekommer skyddsträning o pisksnärtar kan förekomma eller nåt liknande.

Men,är inte det en attityd som Bk har över lag?
Nu är det säkert tio år sen jag hade med dom att göra,jag gav upp.
Skit snack om andras hundar, skit snack om hundarnas ägare och var det någon det gick bra för så blev det ännu mera skit snack!
Nä. jag tackade för mig!

Jag känner som du.
Jag skaffade min första hund och kände "gud vad kul med bk, träffa folk och träna ihop" haha tjena vad besviken jag blev.

Och inte en människa tränade på vintern, det var helt tomt på folk, jämt.
Jag stog där i mina fodrade skor och thermobyxor men inte sjutton kom det någon för att träna, haha.

Sen vore det kul om fler blev med nästa gång vi kan ju göra annat då inte träna skydd utan kanske spåra eller bara lydnad. Finns gott om tid på en heldag.

Det ser intressant ut. Gabbi har varit på mig lite om jag och Loka borde följa med någon dag, jag har börjat tvivla på om jag är hundmänniska överhuvudtaget för jag förstår mig inte på den här hunden heller...

Det skulle vara intressant att se vad du kan göra/säga om med en golden Piru. Vad tror du, får man haka på någon gång?
Främst lydnaden behöver jag input om.

Och jag,tänker inte ens fråga om jag får vara med!

Jag håller med dig. Tycker också att den inställningen är lite generell.
Själv började jag i Kumla men då var det nästan bara agillity och spår där. Har funderat på att bli med i Örebro mest för att komma åt IPO-R banan utan att klassas som inkräktare men som det låter i denna tråd verkar det inte vara så lätt "att få kompisar" där heller. Jag vet inte med ibland känns det som man valt fel ras. Jag vet inte hur många gånger jag fått höra : "Hur törs du ha en sååån dom är ju faaarliga"

Jag hade blivit svinsur om någon på min klubb drog fram pisken. Focus är nämligen skotträdd och reagerar kraftigt på pisk.

Jag håller med dig. Tycker också att den inställningen är lite generell.
Själv började jag i Kumla men då var det nästan bara agillity och spår där. Har funderat på att bli med i Örebro mest för att komma åt IPO-R banan utan att klassas som inkräktare men som det låter i denna tråd verkar det inte vara så lätt "att få kompisar" där heller. Jag vet inte med ibland känns det som man valt fel ras. Jag vet inte hur många gånger jag fått höra : "Hur törs du ha en sååån dom är ju faaarliga"

Vad har du för ras?
Själv har jag en blandras,så det kan jag garantera dig jag är inte välkommen någon stans med min hund!

Jag hade blivit svinsur om någon på min klubb drog fram pisken. Focus är nämligen skotträdd och reagerar kraftigt på pisk.

Som jag skrev då får dom sätta upp tider där även IPO folket får använda piskan utan väsen så får dom med skottberörda hundar stanna hemma den dagen om de upplever det som så hemskt. för det går jäkligt bra o ha skott träning på torsdagarna.

Självklart bara o bli med. Det är ju bara en hund så klart jag kan kolla på det...

Vi planerar en hel helg strax utanför Örebro

Jag o det träningsgänget sen Gabbi o Mrs_scabtree kanske kunde bli med då?

Självklart bara o bli med. Det är ju bara en hund så klart jag kan kolla på det...

Vi planerar en hel helg strax utanför Örebro

Jag o det träningsgänget sen Gabbi o Mrs_scabtree kanske kunde bli med då?

Aldrig i livet!

;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka