En Goldenkille med krut i...

Sv: En Goldenkille med krut i...

Han såg verkligen ut å ha skoj .. himla skoj å se en en bra linförighet .. lite för långt fram i sättandet bara annars ser det kanon fint ut
ska själv sätta i gång med min lilla tösa bit . .Har en amstaff valp på 17 veckor som är hel go

Kika i kamerahandboken eller menyn på kameran så hittar du säkert en inställning för hur lång tid du spelar in. De flesta kameror har ju olika val, bl.a. obegränsad tid.

Lite trist när kameran bryter mitt i något man verkligen vill ha med...

Såg jättefint ut - där har jag något att jobba mot med min lilla vildbasing. Vi håller fortfarande på med att gå fot i koppel, men så är han bara sju månader också, så det blir ju inte så långa stunder ännu.

så fin han är! och schysst att han ändå klarar att hålla kroppen rak, min går som en böjd korv i någon sorts fyrtaktsgalopp när han blir så taggad.

Tack! Ja, jag tycker också han är jättefin:love: En härlig hund att jobba med!

Vad roligt att arbeta med en sån positiv hund!

Som nybörjare måste jag ändå fråga om han inte går lite väl långt fram?

Vad roligt att arbeta med en sån positiv hund!
Som nybörjare måste jag ändå fråga om han inte går lite väl långt fram?
Hehe... jo, det var precis vad han gjorde det... han var väldigt övertänd;) Ibland kan det bli lite för kul med lydnad, nämligen!

Kul att du tycker det! Men det var inte meningen att jag skulle visa något "perfekt" fritt följ (för det är det inte!) utan tre mycket arbetsglada golden som alla är släkt - och mina alla tre;) Här kommer min fjärde golden; Gimmie, som här gör inkallning med ställande och läggande för andra gången i sitt liv (snälla, dra ner ljudet så du slipper höra min hemska röst!) Jag höll på att glömma att kommendera "ligg" så hon hamnade lite för nära på läggandet, men för att vara nybörjare på momentet så gjorde hon det väldigt bra. Hihi, det var ju lite svårt att filma där på slutet:angel:
http://s174.photobucket.com/albums/w114/piafernqvist/?action=view&current=gimmie_inkallning.flv

ok NU blev jag riktigt impad. snyggt! jag får visa den för loke också, så han inser att man kan lägga sig ner i farten på det där sättet, och inte stanna först och sedan lägga sig bekvämt tillrätta ;)

:D Ja, tala om för honom att man bara ska fälla upp benen och sen landa!

Här har vi Gimmie på fjärrdirigering med stå, sitt o ligg (ingår i klass 3 o elit) - också ett nytt moment för henne;)
http://s174.photobucket.com/albums/w114/piafernqvist/?action=view&current=PIC00001.flv

Gud vad duktig hon är.... Så kul att se.
Om jag bara visste hur man gör så skulle jag lägga ut en film på min leonberger.... Finns ingen smidigare.... hahaha som ett kylskåp.
Kommer han för långt fram i sättandet o ska korrigera detta så backar inte bara utan gör liksom en pirruett på bakbenen innan han kommer rätt.....hahaha:bump:

Liknande trådar

Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 407
Senast: Emtherlia
·
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
3 141
Senast: Docka
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 120
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka