Jag blir faktiskt lite ledsen i ögat när jag läser om det här paret, inte för hästarnas skull för dom verkar ju ändå ha det ganska bra (lite mer motion hade iofs inte skadat) utan jag tycker synd om det äldre paret som nog hade stora fina hästdrömmar om långa mysiga skogsturer mm, men så har det blivit såhär istället. Jag kan ju nästan sätta en peng på att det inte var såhär dom hade planerat att det skulle bli. Det här paret verkar ha bestämt sig för att ha häst (och jag tycker att det är jättebra att dom har skaffat sig ett intresse tillsammans). MEN, hästarna som dom har köpt verkar vara helt fel för dom, om jag skulle få rekommendera dom någon så skulle det vara att byta in dom två halvbloden mot två lite äldre islandshästar som är lugna och trygga (jag vet att inte alla isläningar är lättrida såklart, men det borde ju gå att hitta två snälla läromästare). På så vis så kan paret bygga upp sitt självförtroende igen och förhoppningsvis få glädje av ridningen.
Varför jag tycker att dom ska byta till islandshäst är för att det verkar som om att det skulle passa dom: mjuka att sitta på,lättare att hålla balansen på, ganska små och nog skulle gilla att gå ute i skogen.
Jag tycker att alla skulle vinna på den idén, halvbloden kommer till någon/några som rider dom, islänningarna får lufsa runt i skogen på långa turer och paret kan få ha det pensionärsliv dom drömt om