En fråga till alla uppfödare?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Giant Opus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 812
G

Giant Opus

Vi fick vårt första föl för ca 1mån sedan, och han har varit ute dagtid hela tiden, nu undrar jag, när kan man släppa dom för natten?
Vill ju inte göra nåt galet?

Tacksam för svar!

Kramis

Sv: En fråga till alla uppfödare?

Jag är nyinflyttad till Skurup. Hej! :)

Jag tycker det är så fint klimat i den här landsändan att jag hade haft mina föl ute nu om jag hade haft några i år.

Är det en travare?

Ja det är en travare, kul att du är nyinflyttad, det kan man säga att jag är oxå!

Var bor du? Vi bor utanför Slimminge, om du vet vart det ligger?
Var kommer du ifrån innan?

Jag tror att jag vet var Slimminge ligger. Vi bor längst upp på Romeleåsen, mitt mellan Skurup och Veberöd.

Vi tillträdde gården den 1 september i fjol och min sambo har bott där sedan dess. Jag själv flyttade ner förra veckan.

Vi kommer närmast från Jönköping, där vi bodde i ett år på grund av mitt jobb. Dessförinnan har jag själv bott i Uppsala och Sigtuna i ett tiotal år, men jag är uppvuxen i trakterna runt Skara-Lidköping. Sambon är ur-Stockholmare.

Det är travare vi har också. 4 st. Två som ska tränas, ett fölsto och en 1-åring.

Ni då? Har ni varit skåningar länge? Dessförinnan? Har ni fler hästar? Tränar ni själva?

Va kul , då bor ni ju nära oss.
Jag brukade ha min ena häst uppstallad i kläggeröd innan, om du vet vart det ligger.

Min sambo är från malmö, och jag är från Alvesta Småland.
Vi har bott här lite drygt ett år. och har en häst i proffsträning.
Sen har jag min gamla trotjänanre hemma han är 18 och ser ut som 3 haha.
Sen har vi 3 avelsston, en som skall föla i början på juli, en som fölade för ca: en månad sedan, och en som skall betäckas.
Jag skall lämna de 2 sistnämnda på Brodda på söndag.

Kul Kul att ni oxå har travare, Berätta!!

Men! Det är ju i Kläggeröd vi bor! :)
Vår gård heter Kläggeröd 4:37 och ligger alldeles utmed vägen på vänster sida från Veberödshållet. Första gården efter avfarten till Everlöv.

Jag måste lämna datorn nu och åka hem, jag skriver mer så fort jag hinner.

I helgen ska jag åka och hämta mitt fölsto - nu dräktig med Silver Pine. Jag har amatörlicens och tränar själv efter bästa förmåga. När jag inte hinner så händer det att jag lämnar in hästarna som ska tränas hos min morbror som är tränare på Axevalla. Just nu har jag en 6-årig valack och en egenuppfödd 3-åring som jag sliter med.

Vi hörs!

Måste oxå ut hovis kommer strax!! Jag ser fram emot att höras igen!!
Ha det.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 741
Senast: ildiko
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 401
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31