Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
"Får" en veterinär hålla på med alternativa behandlingar? (Har för mig att det bidde ett j-la liv om en smådjursvet för ngr få år sen)
Alltså det jag tänker på är örter och sånt och kiropraktik/naprapati/akupuntur osv..
Bara nyfiken.
Ja, det finns ett fåtal som är utbildade (det finns speciella utbildningar för veterinärer) och vad gäller akupunkturen så har försäkringsbolagen godkänt en handfull i Sverige vars behandlingar de ersätter. Finns reportage om detta, finns b la en på Helsingborgs Djursjukhus och en på ATG Täby.
Här kan du hitta de svenska veterinärer som är anslutna till den internationella veterinärorganisationen för akupunktur. Det kan säkert finnas fler veterinärer som är godkända av försäkringsbolagen, men inte är anslutna. Fördelen med de här är att de gå fortbildningar och har även en web-ring där de diskuterar olika fall för nya infallsvinklar mm.
Den veterinär jag misstänker att du tänker på *s* får, han var länge typ en av två som var utbildad. Men han är utbildad i akupunktur, tillhör 'international veterinary Acupuncture Society' etc, och har alltså 'grönt ljus' hela vägen för att göra det.
Alla utbildade veterinärers akupunktur ersätts alltså inte av försäkringsbolagen? Eller missuppfattade jag dig nu?
Hur är det med LK:s akupunktur? Du hade väl ute honom i just det syftet om jag inte minns fel, ersattes det?
Det finns en akupunkturutbildning som ENbart är öppen för veterinärer, som min vet har gått. En "komplicerad" utbildning, som man måste hålla sig uppdaterad med (gå småkurser typ), för att få ha kvar sin "licens" (man blir "certifierad veterinärakupunktör").
Trädgård & Växter Absolut! :D Det är ändå inte helt utan någon slags skräckblandad förtjusning, den lär ju behöva ett helt eget rum eller nåt innan det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.