En fråga om fel person i vården

Sonic76

Trådstartare
Mitt ex jobbar tydligen på akuten i Örebro.
Det sista jag vill är att han ska vara i närheten om jag kommer in akut.
Ni som vet vet.
Kan jag på nåt sätt meddela detta i min journal eller på annat vis?
Annars är enda utvägen att söka kontaktförbud

Han ska ju ta eget ansvar i att inte delta i behandling/bedömning osv för en person som han känner/har haft en relation med. Men är du orolig att han inte skulle göra det?

Mitt ex jobbar tydligen på akuten i Örebro.
Det sista jag vill är att han ska vara i närheten om jag kommer in akut.
Ni som vet vet.
Kan jag på nåt sätt meddela detta i min journal eller på annat vis?
Annars är enda utvägen att söka kontaktförbud
Kontaktförbud är väl säkrast.
Personalbrist kan ju göra att han blir inblandad i din vård trots att du inte vill det. Finns det kontaktförbud så är det hans ansvar att undvika dig.
Vet inte om han är dömd för det han gjorde mot dig, annars blir det kanske svårt att få kontaktförbud(?)

Kontaktförbud är väl säkrast.
Personalbrist kan ju göra att han blir inblandad i din vård trots att du inte vill det. Finns det kontaktförbud så är det hans ansvar att undvika dig.
Vet inte om han är dömd för det han gjorde mot dig, annars blir det kanske svårt att få kontaktförbud(?)
Nej
Jag anmälde aldrig men det finns dokumentation om polisbesök

Jag har väldigt svårt att tro att man kan få kontaktförbud mot någon som inte längre finns i ens liv på något vis, på grund av att man inte vill träffa på/bli bemött/behandlad av personen på dennes jobb.

Edit: https://www.aklagare.se/nyheter-press/aktuellt-pa-aklagarmyndigheten/kontaktforbud/

Kontaktförbud får meddelas om det på grund av särskilda omständigheter finns en klar och konkret risk för att en utpekad person kommer att begå brott mot, förfölja eller på annat sätt allvarligt trakassera en annan person.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 617
Senast: Twihard
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 183
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 521

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka