En fråga om bildställen

MissFideli

Trådstartare
Denna fråga rör inte riktigt samma sak som de andra frågorna, så kanske får den vara egen tråd?

Jag söker ett ställe att lägga bilder på, mååånga bilder. Det går bra även om det kostar pengar. Alltså inte Starphoto, MSN eller Webshots mm, utan nått som är bättre än dom.
 
Tele2, men jag vet inte hur man gör och eftersom jag ska byta till bredband snart så vill jag inte lägga dom där :smirk:
 
Ok, men vad ska du byta till då? Har inte de något hemsideutrymme?

Det är inte svårt att lägga ut bilder på en server, det är bara att skaffa ett ftp-program och knappa in uppgiftena man fått från internetleverantören. Sen är det bara att skicka bilderna.
 
Nu har jag iaf beställt plats hos tele2. Dom säger att det kommer att funka fr.o.m måndag. Så då ska jag leta på ett ftp-program, så återkommer jag med mer frågor sen :o :angel:
 
Jag har jämt använt WS_FTP. Tycker det är bra och är lätt att använda.
Finns nog också på sidan lovepoines länkade till, har du några Datatidnings-cd så kan du nog hitta ett FTP-program på dom också...
 
Jag har inte lyckats hitta något ws_ftp som varit gratis. WS_Ftp Pro kostar ju, och WS_Ftp LE är för studenter, så då var man tvungen att registrera sig och ange utbildning, vilket inte fungerade när jag försökte... :confused:

Core_Ftp funkar i alla fall finfint, och är helt och hållet gratis! :D
 
Konstigt, jag har då alltid använt det och aldrigt betalat, och jag är rätt säker på att det är Pro jag har och hämtat hem det på laglig väg.
Skulle kunna vara så att jag har haft en version kvar från när den var gratis och sen bara uppdaterat eller har en testversion som funkar bra ändå...
 
Ja, jag vet att det var gratis förr, för jag har tagit hem det tidigare, men då började jag använda ftp_explorer istället. Men nu när jag skulle ta hem det igen för ett tag sedan så fanns bara Pro och LE.
 
Om du har en dator med Windows XP (och kanske även tidigare Windowsversioner?) så har du redan ett ftp-program. Det finns inbyggt i filhanteraren.

Det enda du behöver göra är att mata in kontouppgifterna i inställningarna till "Mina nätverksplatser". Därefter kan du flytta filer till och från ditt hemsideskonto som om det vore vilken mapp som helst. Tyvärr verkar det vara lite buggigt om man försöker ta bort eller skriva över filer som redan finns, men i övrigt fungerar det bra.
 
Titta i den nålade tråden högst upp i detta forum. Kan finnas svar där eller så får du fråga där!
 

Liknande trådar

Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 859
Senast: Inte_Ung
·
Hundavel & Ras Här kommer en lite allmän fundering. Ni som har FL, hur var dom när dom var unga? Lugna.. eller fullkomligt hyperaktiva? Jag har...
Svar
19
· Visningar
1 275
Senast: Puffindog
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 624
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp