En fråga om bildställen

Öppna programmet. Gå in på Site manager. Välj New Site. Där fyller du i de uppgifter du har för din hemsida, dvs host(serveradress), username(användarnamn) och password (lösenord).
På Site name kan du skriva vad du vill, lämpligen vad sidan heter. Sedan väljer du "Connect" så ansluter den till din server. Då ska de filer du har på hemsidan komma upp i fönstret till höger. I fönstret till vänster har du din egen dators filer.
 
Vart står det så? Kan inte hitta något liknande på min version. :confused: Det borde i vilket fall inte spela någon roll.
Gick det bra att ansluta? Fick du upp dina filer?
Om du nu vill skicka upp bilder som du har på din dator till din hemsida så letar du upp bilderna i fönstret till vänster (som ju visar din dators innehåll). Markera den/de bilder du vill ha. Sen använder du den blå pilknappen (upload, den som pekar till höger) för att skicka bilderna. Tänk på att de hamnar precis i den mapp som du har öppen i högerfönstret, så om du har någon särskild bildmapp så öppnar du förslagsvis den innan du skickar bilderna. Sen är det klart!
 
Fast jag gör så och sen läser jag där nere i rutan under Status Failed. Och inga bilder på hemsidan.
Det är i den rutan för hemsidan som de där fortkortningarna står. Inte i den där man väljer bilderna från hårddisken.
 
Förstår jag dig rätt om det finns mappar på hemsideservern (bin, html osv)?
Isf tror jag att du ska lägga dina filern i html-mappen.
Fråga annars Tele2:s kundtjänst var du ska lägga dina filer!

Sen kan du skapa en egen mapp under html-mappen (tex images eller bilder) så får du lite ordning.
 

Liknande trådar

Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 859
Senast: Inte_Ung
·
Hundavel & Ras Här kommer en lite allmän fundering. Ni som har FL, hur var dom när dom var unga? Lugna.. eller fullkomligt hyperaktiva? Jag har...
Svar
19
· Visningar
1 275
Senast: Puffindog
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 624
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp