En fråga om betfor ..

R

Rigolette

Är de farligt/onyttigt lr liknande för människor att äta ?
Nu pratar vi om blötlagd betfor .. :)
Tänkte, det är ju så fruktansvärt gott .. och detv ore ju
perfekt om man kunde ha det som godis :D

Så, vad tror/vet ni ? Är de farligt lr ej för människor ? ;)

Sv: En fråga om betfor ..

Det är ju en restprodukt av sockebetor så........ farligt kan det inte väl vara, våra hästar äter det ju.:eek:
Men om det är nyttigt för oss:confused: ??? Vet inte

Förlåt om jag "kryper" in här...Men som jag brukar säga...Eller jag o några kompisar,då...Ingen har dött av att äta något som hästar brukar äta! :idea: Klart kan människor äta en skvätt blötlagd betfor, utan att det ska vara farligt för oss.....Om det är nyttigt eller icke, det har jag ingen aning om. Men! Tänk om vi blir lika bra i våra magar som för hästarna pga fibrer i ..... :angel:

En del dyra s k prebiotika för människor är gjorda av betfiber. Bl a de som innehåller arabinan som tycks vara trendigt. Betfor kan vara ett ekonomiskt alternativ, kanske? Farligt är det definitivt inte. HH

Åh vad bra .. :D Det är nästan så att jag måste åka till närmsta foderbutik och inhandla lite betfor så har jag något att mumsa på kvällarna ;)

det finns betfor att köpa i vanliga livemedelsbutiker.
fibrex. används oftast till bröd funkar i färsprodukter ochså.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 098
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 680
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 257
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 879
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka