En fråga om balans

M

moa_92

Hej jag har en ponny som för tillfället sätts igång lite försiktigt på lina och arbete från mark/vid hand, eftersom han en tid gått i hage och blivit sommartjock ;)
Nu när han börjat komma igång vill jag preoritera att bygga upp hans balans och göra honom så liksidig som möjligt, då han är "starkare" i vänstersidan.
Behöver smarta och effektiva tips på övningar, moment där balansen förbättras :d :)

Sv: En fråga om balans

Rid över stock och sten :idea: Då måste de lyfta på fötterna och använda balansen till max :p

Rid över stock och sten :idea: Då måste de lyfta på fötterna och använda balansen till max :p

Ja tack så mkt :laugh: det blir ju jättebra, var lite låst i tanken att bara jobba i paddock osv. Men ja :) då vaknar han o tycker det blir lite spännande också :idea: :bow:

Tja, vanlig ridning i rätt form. Klart underskattat.

Annars klättra.

Ja ridning i rätt form är ju klart bäst :) men ser det stegt mer som ett framtida mål, för kan inte rida en häst utan balans som trillar ut och tar stöd mot stacketet ärligt i form :crazy: ;)
Men klättring är ju bra för mkt :laugh:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 309
Senast: Juli0a
·
Träning Hej! Jag är medryttare på en fantastisk D-ponny som rider ca 2-3 dagar i veckan och tävlar lite då och då, rider även för tränare...
Svar
10
· Visningar
1 259
Senast: Rosett
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny som har stått i sjukhage sedan i april och bara gått korta promenader som nu ska börja sättas igång lite lugnt...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: animalasia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 728

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka