En fråga bara !?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mandis3n

Tänkte bara fråga er en sak här på föräldrar !
Vet inte om detta ligger fel men ja försöker ialf.
Jag har var tillsammans emd min förra pojkvän i 2 år och under tiden så använde jag p-plåster de första 3 månaderna. De restrerande månaderna som var så hade vi alltid oskyddat sex kanske 5-6 ggr i veckan och jag blev aldrig gravid en endaste gång under våra 2 år tillsammans. Nu till min fråga ! Hur kommer de sig? Kan det vara så att de tar tid att bli gravid elr kan det vara nått fel på mig ? Kanske någon som har /haft samma problem som mig. Jag är inte direkt så gammal endast 18 år men har alltid velat haft barn tidigt och känner att jag är redo att stadga mig redan nu och är redo för barn framåt nästa sommar. Men är väldigt rädd för att jag inte akn bli med barn :(

Någon som kanske kan hjälpa mig lite ?
Mvh Amanda
 
Sv: En fråga bara !?

Kollade du om du hade ägglossning?

Sperimerna har ca 24h på sig att befrukta ägget, sperierna lever oftast några dagar. Man brukar ha ca 10 ägglossningar/år och det brukar ske ca 14 dagar innan man får sin mens.
 
Sv: En fråga bara !?

Kollade du om du hade ägglossning?

Sperimerna har ca 24h på sig att befrukta ägget, sperierna lever oftast några dagar. Man brukar ha ca 10 ägglossningar/år och det brukar ske ca 14 dagar innan man får sin mens.

Jag har aldrig kollat om jag haft ägglossning .. var inte så insatt i att bli med barn då men skulle mer än gärna vilja bli det nu! Jag tycker bara det är konstigt att vi (ursäkta mig omjag är lite frispråkig) hade så mkt sex under 2 års tid och aldrig vart jag med barn. Jag är väldigt orolig :S

Jag kan inte heller göra en undersökning för det, läkarna säger att man ska ha försökt ordentligt i 1 års tid innan de kan göra en fertilitet under sökning (om de nu heter så ) .

/ A
 
Sv: En fråga bara !?

Det tog 7 månader innan jag blev gravid och då hade jag STEN koll på när jag hade ägglossning.

Det du måste börja med är att kolla att du får din ägglossning och ha sex då och helst dagen innan, var 3e dag brukar de rekomendera att ha sex, sperimerna lever oftast i 3 dagar och mannens kropp får återhämta sig och "leverera" många starka spermier.

Det tar ju aldrig slut på spermier och det blir aldrig för många, men det minskar ju i antal om han får utlösning ofta.

Sen äter du rätt? Eller har du t.ex ett stort sug efter godis? Sånt påverkar också ägglossningen.
 
Sv: En fråga bara !?

Jag och min sambo försökte i två och ett halvt år innan jag blev gravid. De senaste 1,5 åren köpte jag ÄL-stickor säkert för flera tusentals kronor :crazy: Jag hade min ÄL under hård bevakning, trots det blev det ingen bebis.

Sedan köpte jag hund på sommaren, började plugga utöver mitt heltidsjobb, gick ner lite i vikt samt slutade äta Ipren mot huvudvärk, och vips, så visade stickan plus i augusti.

Att göra en utredning var aldrig aktuellt, även om vi nu hade sagt att vi skulle göra det kommande höst om ingenting hände. Jag ville inte göra det tidigare då jag var SKITnervös att något verkligen skulle vara fel, ville verkligen inte ha de svart på vitt.

Tipset från mig är att antingen göra något åt det, eftersom det kan vara en mental spärr att oroa sig hela tiden. Eller så skiter du i om du blir gravid eller inte. Må bra, lev sunt och försök att inte tänka på det.

Det tar tid för vissa. Jag resonerade som så att tog det sonen 2,5 år att fästa sig i mig så skulle det säkerligen ta lika lång tid för nästa, vilket inte var fallet. 6 månader efter att han föddes blev jag med barn igen :banana: Så har fabriken väl startat rullar banden för fullt ;) :D

Lycka till med erat barnaskapande.
 
Sv: En fråga bara !?

Jag och min sambo försökte i två och ett halvt år innan jag blev gravid. De senaste 1,5 åren köpte jag ÄL-stickor säkert för flera tusentals kronor :crazy: Jag hade min ÄL under hård bevakning, trots det blev det ingen bebis.

Sedan köpte jag hund på sommaren, började plugga utöver mitt heltidsjobb, gick ner lite i vikt samt slutade äta Ipren mot huvudvärk, och vips, så visade stickan plus i augusti.

Att göra en utredning var aldrig aktuellt, även om vi nu hade sagt att vi skulle göra det kommande höst om ingenting hände. Jag ville inte göra det tidigare då jag var SKITnervös att något verkligen skulle vara fel, ville verkligen inte ha de svart på vitt.

Tipset från mig är att antingen göra något åt det, eftersom det kan vara en mental spärr att oroa sig hela tiden. Eller så skiter du i om du blir gravid eller inte. Må bra, lev sunt och försök att inte tänka på det.

Det tar tid för vissa. Jag resonerade som så att tog det sonen 2,5 år att fästa sig i mig så skulle det säkerligen ta lika lång tid för nästa, vilket inte var fallet. 6 månader efter att han föddes blev jag med barn igen :banana: Så har fabriken väl startat rullar banden för fullt ;) :D

Lycka till med erat barnaskapande.
 
Sv: En fråga bara !?

Det kanske var förra pojkvännen som inte kan bli pappa - eller att just ni två inte "passar".
 
Sv: En fråga bara !?

Ursäkta, men vad tråkigt det låter ! Ha sex på beställning var tredje dag.

Visst kanske det är nödvändigt, men i min värld blir det väldiga spänningar.
 
Sv: En fråga bara !?

Ursäkta, men vad tråkigt det låter ! Ha sex på beställning var tredje dag.

Visst kanske det är nödvändigt, men i min värld blir det väldiga spänningar.

Vad gör man inte för att få barn?;)
 
Sv: En fråga bara !?

Jo det kan nog bli ganska trist med planert sex.. Men det är vell som allt annat det blir vell vad man gör det till..
 
Sv: En fråga bara !?

vi hade sex som kaniner veckan ägglossningen var.... flera ggr/dag och det tog sig på första försök.
Vad jag vet är det helt normalt med upp till ett år, antar det är därför man först får utredning efter 12:e misslyckade försöket.
Har du regelbunden mens bör du lätt få koll på ägglossningarna, 14 dagar innan första mensdagen har man i regel ÄL...
 
Sv: En fråga bara !?

Som bananabambi skrev finns det en massa saker som i smyg påverkar kroppen, som kost och hälsa. Har man rätt kost och håller igång kroppen är chanserna större än om man sitter hemma och beställer pizza. Lika så om man är stressad så minskar chanserna att bli gravid.

cirkus Men man skaffar väl barn av en helt annan anledning än att det är kul å juffsa ;)
 
Sv: En fråga bara !?

Ja, jo....

men jag tror att sex var tredje dag och inget annat kan ställa till just såna spänningar att det blir svårare att bli med barn.
 
Sv: En fråga bara !?

Åh, det behöver verkligen inte vara dig det är fel på.. Jag och min förra kille hade oskyddat sex i över 1½ år, och jag blev aldrig gravid. Men med min nya kille blev jag gravid efter bara ett par veckor ^^
 
Sv: En fråga bara !?

Åh, det behöver verkligen inte vara dig det är fel på.. Jag och min förra kille hade oskyddat sex i över 1½ år, och jag blev aldrig gravid. Men med min nya kille blev jag gravid efter bara ett par veckor ^^

Tack så mkt för alla svar !
Nu är jag lite lugnare ialf !!

/A
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 376
Senast: Ramona
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 791
Senast: Nixehen
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
611
Senast: Takire
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 947
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp