En fråga bara..

H

Hannzo

Det är inte JAG som påstår detta, men kan man "hoppa ofta om man vet hur man ska göra?"

Vill bara veta.. :)

Det handlar väl mer om att det sliter på hästen att hoppa mycket.. sen kan ju hästen tröttna på och hoppa mycket..
1 dag i veckan brukar ju räcka sen kan man ju rida markarbete och kanske ta något skutt i skogen om man vill hoppa så mycket :confused:

Men det är väl inget att rekommendera.
Det var min åsikt men det är lite svårt att förstå hur du menar..

När jag var mer seriös med min hoppning hoppade jag tre dagar i veckan. Då var det en dag "riktig" hoppträning varannan vecka, övriga dagarna hoppade jag kanske 5 språng på max 70 cm. Då höll min häst sig någorlunda lugn och kunde koncentrera sig när vi hoppade på riktigt.
Sen opm jag visste - eller vet - vad jag gjorde kan jag inte garantera, men det var min tränare (C-tränare i hoppning) som tyckte jag skulle göra så och det funkade bra. Hästen är för övrigt hel och frisk.

Jag försöker fortfarande hoppa eller åtminstone jobba med bommar två dagar i veckan, annars laddar hon så hemskt på hinder. Jag stoppar in bommar eller små "skutt" i dressyrarbetet, hoppar stockar i skogen osv. Och, som sagt, hästen tycks inte ha tagit någon skada.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
901
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 316
Senast: Raderad medlem 149524
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
384
Senast: MiniLi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 129
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama