En "elefant" har bajsat i min trädgård

Sv: En "elefant" har bajsat i min trädgård

Säljblaj kan det inte vara då min information inte kommer där ifrån bara...

och ja, inälvor, hjärna osv är varierad kost då det är uppbyggt av olika saker, inälvor innehåller mycket järn och protein,tarmar och magsäck innehåller i det vilda oftast matrester från andra djur och därigenom får hunden tillgång på den del vegetabilier den behöver och andra ämnen. Så fortsätt gärna ge slaktprodukter eller BARFa din hund, kan ju också fungera bra! Då har du ju bra mat att ge dina hundar! Men vi alla har ju olika tillgång på det och olika mycket tid att tillaga det på, och då är ett väl fungerande torrfoder en lösning, eller? Torrfoder är som sagt inte allt men ett bra alternativ för då vet man att maten är rätt balanserad och lättast för en som jobbar att ge. Och den får i sig den maten den ska ha, precis som med bra slaktprodukter.

Loranga skrev:
men det är ju nästan sjukt att bara utfodra sina hästar två gånger om dagen! En häst ska ha tillgång på grovfoder så ofta som man bara kan!!:eek:

Beror väl på Hur mycket de ger vid utfodringstillfällena?
Ges det tillräckligt, så har hästarna foder hela dagen ändå.

ja givetvis, men då får man ju ge så mycket att det blir "fri tillgång"..

Åh vad härligt att höra någon mer som ägnar en dag åt att mocka hundskit. Hästskit är en sak, men hundskit är så jäkla äckligt.

Vi har fyra hundar som sprungit hela vintern och gjort sina behov på gräsmattan. Men det är en fördel att göra det när snön ligger kvar då kan man ta en spade och gräva bort det. Där det tinar upp på backen är det bara påsar som gäller, eller är det någon som har ett annat förslag som fungerar?

gummistövlar, regnrock och gräsklippare...
Sen växer förstås gräset som ogräs i vår..

drama skrev:
men påverkar fodersorten verkligen högens storlek???

Japp, ju bättre foder desto högre smältbarhet = mindre högar. Det blev stor skillnad när jag bytte från torrfoder till barf.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 224
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 749
Senast: Disen
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 379
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar