En bild på min fina FUX......

Sv: En bild på min fina FUX......

Medelåldern kan tänkas ligga där kanske men tycker nästan det låter lite.
Idag är det ju inte ovanligt att kor mjölkas och lever tills dom är 8-10 år.

Att medellivslängden är så kort är väl för att man byter ut dom mot mer högmjölkande kor .....

AH! Helt mysigt söt! Undrar om inte jag behöver en sån, Hon ser betydligt snällare ut än grannens svart/vita, de e lite farliga faktiskt...

E det Danzasfölet på de andra bilderna?

//Hera inte alls nyfis

Ja det är Danzas dottern och skimmlen är Pre/** korsningen. Min kviga är i allafall betydligt mindre än dom svart vita men snällare vet jag inte, betydligt snabbare i skallen......och fötterna....

Senast ändrad:

Jättesöt var hon!:love: Har du bara en kossa? Vad ska du ha henne till?

För att abstinensen inte skall bli för svår nu när jag är barnledig:o :D .
Nej ,jag bara skojar:rofl: . Hon skall sanbeta med hästarna och äta det som dom ratar. Eventuellt skall hon vara lite hushållskossa.

Tanken är att hon skall bli två men hon var så vild när vi köpte henne för ett år sedan så vi tänkte tämja henne först. Nu är hon seminerad och får förhoppningsvis en kalv nästa år, annars går hon med hästarna.

Aha, vad smart!:idea: Hon äter alltså allt sånt som hästarna inte vill ha?

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
582
· Visningar
14 065
Senast: Sassy
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 951
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 427
Senast: Troll
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023