peachezz
Trådstartare
Min systers arabsto, Bilboza, dog igår. Vi har haft hästar hela mitt liv men aldrig varit med om att en häst dött, alla är i chocktillstånd.
Bilboza var var dålig i hagen vid 11-tiden, hon hade kolik (vilket hon aldrig haft tidigare på de 9 åren vi haft henne) så vi gick runt med henne o hon verkade må bättre. Men en stund senare blev hon mkt sämre, vi ringde vet. som fick komma och vår lilla pärla fick avlivas.
Det fanns inget att göra enl. vet.....hon hade fått tarmvred...
jag har bara gråtit och gråtit...stackars boza...
De andra hästarna i stallet verkar verkligen ledsna också, särskilt hennes bästa kompis (mitt arabsto).
r.i.p. Bilboza...hon blev 17 år
Så otroligt hemskt...o vi som planerat att ta föl på henne i vår och allt....vi kan inte komma på varöfr hon fick kolik heller..men det kan man ju inte alltid veta iofs.
Vår shettis (29 år) har haft kolik flera gånger, men han har alltid klarat sig...med långa promenader, olivolja och ibland vet. hjälp så har han alltid mått super efter ett tag.
Är så chockad bara...saknar henne redan vet att många här varit med om att deras hästar dött, men detta var första gången för mig och tyvärr blir det inte den enda...min arab är ju 26 år...frisk som en unghäst dock...vill aldrig att hon ska dö