En av mina hundar...

L

Lloyd

Väljer att skriva under anonymt nick...

Det är så att jag har 3 hundar, en på 4 år en på 6 år och en på 7 år. Jag har alltid haft så svårt att ta till mig 4 åringen, vi klickar inte och jag märker att jag ibland tycker riktigt illa om honom... jag vet att det låter fruktansvärt och jag försöker verkligen. Jag ligger och kelar med honom, ger uppmärksamhet och egen tid men jag får inga känslor för honom:eek:

Det här är nåt jag skäms för och vet inte hur jag ska komma över. Mina andra två älskar jag så det gör ont i hjärtat och har all världens tålamod med medans jag har kortare stubin mot ynglingen.

Han är väldigt väluppfostrad och lydig men jag har ändå börjat fundera på att ge bort honom till nån som älskar honom på riktigt och inte bara låtsas...

Hmm, antar att jag låter som en hemsk person och att det inte finns nån mer i detta avlånga land som sitter i samma sits för jag menar, en normal människa älskar ju sina djur...:confused:

Vet inte egentligen vad jag vill med denna tråd utan kanske bara få andra åsikter.

/Förtvivlad

Sv: En av mina hundar...

Min fråga är,varför har du hunden kvar när du inte tycker om den?
En hund är inte dummare än att den känner dina känslor.

Svarar båda, nej jag måste inte ha honom... Jag har funderat på att ge bort honom, men hans husse älskar honom och är inte lika sugen som jag på att lämna bort honom och jag kan ju inte göra något som han inte vill. Glömde visst skriva det.

Svarar båda, nej jag måste inte ha honom... Jag har funderat på att ge bort honom, men hans husse älskar honom och är inte lika sugen som jag på att lämna bort honom och jag kan ju inte göra något som han inte vill. Glömde visst skriva det.

Beror väl på. Vems hund är det?

Då kan väl husse ta hand om honom? Eller tycker du så illa om hunden att du inte ens vill ha den i din närhet? Kärlek och omtanke utgår jag ifrån att den isf får ifrån din sambo?

Egentligen är det hans hund men jag som tar hand om alla tre i form av promenader, träning osv och den får förstås omtanke och "falsk" kärlek av mig även om jag förstår att den känner skillnad... usch det är en tråkig situation och jag får väl hänga i och fortsätta försöka antar jag.

Nej. Jag tycker du ska säga åt honom att ta hand om sin hund istället. Varför ska han ha hund om det är du som tar hand om den?

Jo så är det ju fast vi är sambos och vi tog ett gemensamt beslut om att skaffa honom, sambon står som ägare och på försäkring men, vi lever ihop och jag har det största intresset... Fast han borde hjälpa till mer med hundarna hur som helst.

Men är det inte lite orättvist om du får göra allt jobb som du inte vill göra - men han säger att ni måste behålla hunden? Då får han resa sig från soffan och hjälpa till om han vill ha den kvar.

helt rätt, jag förstår TS känsla av att det måste kännas konstigt att inte älska sin hund...

Senast ändrad av en moderator:

Jo så är det ju fast vi är sambos och vi tog ett gemensamt beslut om att skaffa honom, sambon står som ägare och på försäkring men, vi lever ihop och jag har det största intresset... Fast han borde hjälpa till mer med hundarna hur som helst.

Du måste väll ha känt i från början att det inte fungerade med den här hunden,eller?

Ifall du inte känner att han får all den kärlek han behöver ens från husse och att han inte är beredd att ta tag i det så skulle jag också tänka på att sälja.

Det var ungefär samma sak för min förra hunds ägare, hon upptäckte det ganska tidigt men väntade lite men när hon var drygt ett år kom hon fram till att det var bäst att sälja medan hunden fortfarande var ung.
Nu bor hon hos mig och får all den kärlek hon behöver och förra ägaren behöver inte ha något dåligt samvete när hon ger all sin kärlek till sin andra hund.

När han var valp var ju allt underbart, hur kan det vara annat? :D

Men jag tror att jag började känna så här starkt nån gång efter han blev 2...

Såg att jag skrev i mitt första inlägg att jag alltid haft svårt att knyta an till honom men det är nog snarare dom sista 2 åren tror jag.

Hans husse ger honom massor men iom att han jobbar ganska mycket så är han enbart hemma på kvällarna och då ska staket byggas och gräs klippas och panel bytas.... så hunden hinner inte få så mycket tid med husse.

Ska ta ett snack med honom ikväll när jag slutat jobba.

Jag får samtidigt lite ångest när jag bara tänker tanken, han är ju så himla mammig och ligger och ylar så fort han är bortlämnad...

Jag tycker inte alls att du ska ha dåligt samvete.
Det är så tabu att sälja ett djur för att man inte klickar.

Det du kan göra är att antingen acceptera jyckens närvaro,
och tala om klart och tydligt för sambon att NU får han ta
över hunden helt.
Eller så omplacerar ni den.

Det här är ju inget som gör dig till en dålig människa,
du tar ju hand om dina djur och det är det viktigaste.

Jag tycker inte alls att du ska ha dåligt samvete.
Det är så tabu att sälja ett djur för att man inte klickar.

Det du kan göra är att antingen acceptera jyckens närvaro,
och tala om klart och tydligt för sambon att NU får han ta
över hunden helt.
Eller så omplacerar ni den.

Det här är ju inget som gör dig till en dålig människa,
du tar ju hand om dina djur och det är det viktigaste.

Håller med :bow:

Jag har själv haft det så för många år sedan. Det klickade inte med den hunden. Hon var snäll och go på alla vis, men jag gillade tyvärr inte det sättet som den rasen oftast har (schäfer).
Men vi hade kvar henne, men husse tog största ansvaret för henne och det fungerade bra.
Men jag har också placerat om en hund som jag inte trivdes med (också schäfer).
Det ska vara kul att ha hund, inget tvång och att man ska känna att man måste älska en individ.

För mig är det obegripligt varför man har en hund kvar som man inte ens tycker om!Nej,antingen så tar husse över hela ansvaret för hunden eller oxå så omplacerar man.Helst omplacering.

Tack alla för era svar.

Ska snacka med husse ikväll, på nåt sätt måste vi ju lösa detta. Jag vill verkligen poängtera att jag inte misshandlar hunden på något sätt utan gör mitt bästa för att behandla den på samma sätt som de andra men det blir inte lika hjärtligt...

Han får lika mycket kel och lika mycket egen tid med matte som de andra och är inte på något sätt särbehandlad pga sin mattes känslor.

Det känns oxå jobbigt att slita honom från sin flock och framför allt när han är så bunden till alla oss som han är...

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 222
Senast: AraSlei
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 286
Senast: Red_Chili
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 547
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 759
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka