Emmaljunga City Cross

S

Sozzi

Någon här inne som har en sån? Vad tycker ni? är ni nöjda?
Vilken liggdel har ni?

Vi har nästan bestämt oss för att beställa en, men är osäker på om vi ska ta en mjuklift eller en hårdlift. Bebisen kommer i maj så det blir mest under sommaren den kommer användas.

Är det mindre plats i mjukliften än hårdliften eller är de lika stora?

Sv: Emmaljunga City Cross

Nu har vi inte köpt vår än, men vi ska också beställa en City Cross! :)
Vi har valt att ha en citykorg till, då den känns mer ombonad och även är lätt att bära med sig. Citykorgen är ju en separat liggdel.

Ang. plats i de olika ligglösningarna så finns alla mått på Emmaljungas hemsida

vi har en med mjuklift.
Vi bodde 3:e vån utan hiss förut och det har funkat ypperligt med mjuklift.

Älkar vår vagn som är lätt och smidig samtidigt som man tar sig fram även i skog o mark!

vi haranvänt vår i princip dagligen i 1½ år o älskar den!

Jag har också beställt en city cross med citykorg till. Bebis kommer inte förrän i slutet av januari eller början av februari så egentligen vet jag ju ej vad jag kommer att tycka om den. Men det känns som den rätta vagnen för oss. Jag har funderat på en sådan länge. Ville egentligen ha en City cross redan när min 2,5 åring var bebis men då hade vi en gammal Emmaljunga duo edge som fick duga. Men edgen var ju värsta pansarvagen så den tänker jag inte stå ut med till ett barn till (edgen är en rejäl och bra vagn, men på tok för otymplig för min smak).

Att vi bor på landet gör att vagnar med rörliga små hjul går bort samt att jag har fått för mig att jag inte vill ha någon annan än Emmaljunga. City crossen har jag läst mycket om under de här åren jag har velat ha den och de allra flesta verkar väldigt nöjda med dem.

Det enda jag har funderat på är om den är för låg, men det är ju så de ska se ut idag enligt försäljarna. Ibland ser man ju mammor på stan med Emmaljungavagnar som ser hiskeligt låga ut och jag misstänker att det kan vara citycrossen (för att inte tala om modellen på Emmaljungas hemsida som ser superlång ut jämfört med vagnen). Men när jag har testat den i affären så känns den inte för låg och handtaget går ju att justera men det är inte handtaget jag menar. Jag får hoppas att den ser normal ut även för en annan som är 1,70. Med citykorgen på blir den ju lite högre och sen när man har sittvagnen är den inte lägre än vad scootern är som jag har till min "stora" kille.

Förresten funkar den utmärkt som lära-gå vagn!! :laugh:
P1020550.jpg

Vi har verkligen kört vår över stock och sten och det funkar kanon!

Senast ändrad:

Vi har en med hårdlift och är supernöjda. Bor en trappa upp och det är perfekt att bära upp och ned. Jag skulle nog rekomendera hårdlift men det är ju lite som man känner..

När du säger hårdlift - menar du då hårdliften som man lägger direkt i sittdelen eller den separata liggdelen, Citykorgen? Vi har funderat mycket på just hårdliften också, men har nu enats om en citykorg istället - framför allt för att det är snyggare. :angel: Den väger ju något mer än hårdliften, men ändå är den inte supertung.

Vi vill ju kunna bära med oss liggdelen upp, bor på 3e våningen. Quadroliften/mjukliften går helt bort dock, den kändes inte alls stabil eller särskilt ombonad utan mer som en åkpåse. Blev nu tveksam till om citykorg verkligen är det smidigaste, kanske är hårdliften optimal? :confused:

Jag menar citykorgen, det är den vi har. Jag är bara väldigt virrig :o Den är iaf jätte smidig att bära med sig.

Vi har den med hårdliften till, inte citykorgen utan den lösa hårdliften. Är supernöjd med vagnen som uppfyller alla våra krav. Tycker att hårdliften var bra i somras när det var varmt ute då den är relativt luftig.

Aha, då är jag med. :D Jag är sjukt virrig jag med, letar efter hammaren i kylskåpet och liknande. :angel:
Hur tycker du citykorgen är att bära med bebis i? Blir det tungt eller går det smidigt ändå? :)

Sån är jag med, typ ställer in brödrosten i kylen :angel:

Den väger ju lite med bebis i men jag tycker den är väldigt smidig ändå. Nu väger hon inte så mycket än men jag tror inte det blir några problem. Jag brukar bära upp den och låta lillan sova vidare på balkongen :)

Men Gud så bra! Vi hade ju tänkt göra precis så, om bebis somnat i vagnen så får hen fortsätta sova i korgen ute på balkongen. :) Får helt enkelt köpa en citykorg och sen packa den med mjölkpaket och hårdträna så man verkligen orkar bära med den upp. :D

vi har en från -07 med citykorg. Smidig vagn tycker jag som haft större och klumpigare innan. Tyvärr gillade vår son inte vagnen förrän han blev 7 månader så den är inte mkt använd...
Jag är nöjd med den. Inget särskild att anmärka på. Vi bor i skogen och behöver en vagn som tar sig fram, det gör denna absolut!

Ibland kan jag uppleva den lite svajjig, alltså lite väl fjädrande men det är kanske en smaksak. Ibland när vi har åkbrädan på så hade jag önskat att vagnen var lite "stummare" så den var mer enkel att manövrera. Men allt går!

Ok, så alla ni har citykorgen och är nöjda. Jag tänkte nog inte välja den, utan tror det blir hårdliften istället. Den kan man ju också bära med sig in osv. Nackdelen är väl att vagnen blir lite lägre än med citykorgen, men de ska nog bli bra, ska kika lite mer på fredag :)

Ok, så alla ni har citykorgen och är nöjda. Jag tänkte nog inte välja den, utan tror det blir hårdliften istället. Den kan man ju också bära med sig in osv. Nackdelen är väl att vagnen blir lite lägre än med citykorgen, men de ska nog bli bra, ska kika lite mer på fredag :)

Nä, vi har hårdliften! Se mitt tidigare inlägg där jag skrev mer om den

Jag körde min City cross idag. Jag brukar aldrig göra det när jag handlar och jag svor som vanligt. Den är inte rolig annat än i skogen. Tung och stor att lyfta i och ur bilen. Skitjobbig att köra med ett 10 kilosbarn i samtidigt som man handlar. Man får ju köra den på bakhjulen hela tiden eftersom hjulen inte är svängbara. Jag skulle aldrig köpa en sådan vagn som enda vagn om jag inte hade absolut behov av det.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 145
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 025
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
1 084
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka