Embryotransfer

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare SanchoPancho
  • Startdatum Startdatum
S

SanchoPancho

Vad har ni för synpunkter på det? Någon som har info om hur var och pris?

Det är högsta grad onaturligt med det är väl semin också? Hur stor är risken att det inte funkar?

Vi testade embryotransfer på vårat hopp sto innan hon skulle säljas, vi testade under två försök men tyvärr blev det inget och om jag inte miss minner mig så kostade det nästan 100 000 kr för allt. Men då inräknades resor till skåne (40 mil) uppstallningen och alla försöken.
Men det här var alltså 2 år sedan vet inte hur priserna ser ut idag.. :confused:

Låter dyrt med 100 000 ? :confused:

Enigt artikeln i Ridsport för något år sedan stod det att kostnaden inte var så farlig...summan var angiven på hur mkt det kunde gå på...minns inte nu?

Någon som minns? Emryoöverföringen gjordes på en ponny och knappast lägger man 100 000 på en ponny...

Jag har detta inlagt i ett kontrakt på ett sto som jag sålde utomlands för några år sedan.

Tar hon sig upp i svår klass med placering så har jag rätten till en embryotransfer på henne.

Lite frågor till dig som hade "gjort" transfer, hur många ston använde du? Vad var det som gick "fel"? Kommer du ihåg vad bara klinik kostnaderna landade på? När var detta? Och vart/vem gjorde du transfern hos?

Om det finns någon annan med erfarenhet eller kunskap kring detta ( borde väl finnas någon mer bland alla kunniga människor här :confused:) så snälla skriv!!! :)

Funderar även jag på att pröva detta...
:crazy:

Intressant fråga, vad jag hört så är det väldigt ovanligt i Svensk ridsport samt osäkert och väldigt dyrt.
Detta är något man ser nyttan i gällande prestationsston i karriären.

Jag vet själv folk med ston i svår klass som pratat om detta men som inte vågar pga osäkerhet och kostnad.
Jag har dock aldrig hört någon summa?

Finns det verkligen ingen som vet något???

Inte ens vart man kan bör vända sig för att få tag på mer info...?

Har letat på nätet och kan inte hitta något som helst matnyttigt... :cry:

Alla tips och förslag mottages MKT tacksamt! :bow: :bow: :bow:

Ja, får nog ta och göra det!!! Hoppas bara att det finns någon annanstans där det går att få det utfört...Bor lite mer på mitten av sverige...Och köra ned tre ston känns väl inte allt för lustigt.... :crazy:
Men de måste ju veta om det finns någon annan man kan vända sig till och kan säkerligen svara på lite frågor! :rofl:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 408
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MissFideli
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 583
Senast: astronaut
·
Hemmet Till min och kattens avgrundsdjupa sorg kopplade hyresvärden i veckan bort vår vattenburna golvvärme och handdukstork och installerade...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 151
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst