alazzi

Trådstartare
i Kreuth? Redan nu i helgen körs det tävlingar i Kreuth, och under hela september tävlas det en hel del i Bayern.

Kommer det några svenska ekipage till Americana och/eller EM?

Någon som kommer som åskådare?

Senast ändrad:
Sv: Em

Peter Ljungberg skulle ner...men nu verkar det inte bli av :(

Men hela laget ska väl ned? Eller varför har de annars pratats så mkt om dem de senaste månaderna? De var ju liksom inte på OS, så i min bubbla vore det bara logiskt om de förberedde sig för EM...
Ja, förutom P.L. då, om det nu vart bestämt så...

Men snälla hjärtat, Reining är ingen OS gren :smirk:
Och Quartershower är ingeting som har med något landslag att göra överhuvutaget. :confused:
Ha gärna åsikter och tyck vad ni vill, men ta reda på lite fakta innan ni publicerar dom. :idea:

Monke

Har inte hört om några planer på att åka från dom jag träffat men det är inte omöjligt. Americana brukar väl inte vara lika poppis som Quarter EM. Men man vet aldrig.

Det är ju ett rätt stort projekt, både logistiskt och ekonomiskt att ta sig hela vägen ner till Kreuth med häst och allt.
Jag har en kompis som skall ner till Americana och titta i alla fall.

Monke

Men nu ligger ju America och EM så nära i tid samt att det är i samma område. Åker man på det ena så bör man väl kunna köra båda showerna?

Var finns egentligen publikintresset?

Americana dra mycket åskådare men Kreuth har svårt att få publik konstigt nog.

Det blir ju lite samma sak som det vi diskuterat här innan, att WRAS tävlingarna drar mer publik än Ras/Reiningtävlingarna.
Varför, vet ingen, men det finns väl en hel del teorier.

Americana är en ju den största All Breeds tävlingen i Tyskland, sen är det ju mycket fokus på koklasserna där + shopping möjligheterna som kanske intresserar många.

När det gäller Q-EM så har jag hört att Kummerlings skall ner med sin pleasurehäst.

Det är nog svårt att göra båda tävlingarna, då man måste vara borta så länge. Och när det gäller All Breeds ryttarna så verkar det inte som om WRAS ryttarna i Sverige tar sig utomlands och tävlar överhuvudtaget. Och Quarter/ Paint folket åker hellre på rasshowerna för poängen, när dom nu åker utomlands.

Monke

monke skrev:
Men snälla hjärtat, Reining är ingen OS gren :smirk:
Och Quartershower är ingeting som har med något landslag att göra överhuvutaget. :confused:
Ha gärna åsikter och tyck vad ni vill, men ta reda på lite fakta innan ni publicerar dom. :idea:

Monke

Vet jag väl!
Men jag har för mig att jag läste nånstans att de i laget skulle åka dit. Så därför nämnde jag laget. Det där med OS var ju bara ett skämt! *suck*
Men, men, jag kan ju ha läst fel tävling eller nåt åt det hållet.

Senast ändrad:

Jag är ledsen om jag missuppfattade dig , men det lät inte som om du skämtade. :o

Missuppfattningarna är många när det gäller hur saker och ting hänger ihop. :smirk:

Om du har läst EM så har det med största sannolikhet varit NRHA EM som gick i Juli. Det var aldrig meningen att något lag skulle dit utan bara två av ryttarna.
Förhoppningsvis så blir det både lag och individuella tävlingar på NRHA och FEI CRI tävlingar nästa år, för vårat duktiga landslag. :)

Nästa år gäller det, då skall vi ju förbereda oss för att kvala till VM i Aachen 2006, dit vi hoppas kunna åka med ett starkt lag. :d

Monke ;)

Lugnt! (Kom på det sen själv.)

Ok, alltså egentligen har jag inte superkoll på alla tävlingar, men hade bara för mig att jag läst nånstans att laget skulle nånstans...men jag kan ju som sagt kommit ihåg fel... Sak samma! :D

Vi får hjälpas åt allihop att heja fram alla duktiga ekipage!!! :bump:

När det gäller Reining och Landslaget så har ju huvudorganisationen SRHA en egen hemsida där man kan hitta info om vad som skall hända och har hänt. :idea:
Jag förstår min inte riktigt på lagarna och förordningar här på buke, men jag dristar mig att skriva adressen dit i alla fall. :angel: :confused:
www.srha.nu

För att jag kan se att vissa länkar är ok men andra inte. Detta är en officiell organisation så att ja hoppas det är ok. :smirk:

Och jaaaaaa, vi behöver alla hejare vi kan få:p

Monke :)

Jag måste bara fråga vilka kriterier som gäller för att en tävling ska finnas med på "tävlingslistan" på SRHA:s hemsida?
Är det tävlingar dit svenska ekipage räknar med att åka till? Eller vad är det som avgör?

Bra fråga :o
Planen var att alla Reiningtävlingar i Europa, såsom SRHA, NRHA FEI CRI skall vara med.
Nu har det långt ifrån blivit så i år, men vem vet kanske dagarna är längre och veckan har fått en dag till nästa år och dååååå... :p

Men i år har det blivit så att de tävlingar dit Svenska ryttare åkt har kommit med. :smirk:
Som du kanske vet har det kokat i reiningen i år, det händer massor och de som är engagerade har haft fullt upp att bara försöka följa med.
Detta gäller såväl SRHA som NRHA, AQHA och FEI faktiskt.
Det är även så att SvRf inte följer i med Reining av egen kraft utan måste hjälpas igång, och även ges CPR emellanåt .:crazy:

Jag hoppas det var svar på din fråga, och jag hoppas att du fick svar på varför det inte ser ut som man (du, jag och många andra) skulle vilja. :cry: Underförstått, så saknade du vissa tävlingar, eller hur? ;)

Monke :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter De svenska ekipagen har anlänt till Haras du Pin, Frankrike, för ett spännande EM. Sverige har redan en biljett till OS och det här är...
Svar
0
· Visningar
379
Senast: Gunnar
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 774
Senast: LadySara
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
11 911
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad