Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dalera plockar hem så otroligt med poäng på den där sista medellinjen som är helt sinnessjukt bra! Det blir som 10or på passagen, på övergångarna, på piaffen och sista passagen, då kompenserar det det där som inte är tiptop.Kämpigt för Fry. Kort form idag.
Dalera såg inte så bra ut som poängen tycker jag.
Dujardin sjukt stabil.
Jag minns den tiden då Tinne var den ryttaren i eliten som red mjukast… idag är ju Tinne en lite ”gammaldags” ryttare jämfört med den yngre generationens moderna och lätta ridning.
Från Therese Nilshagen (okej, kanske lite partiskt men jag gillar Therese och Dante ser mer vältränad ut än någonsin! Helt annan ork och go i honom detta mästerskap! Piafferna är till och med bättre, inte nog för att nå toppen men de är BRA och presenterar trevlig ridning) Nanna satt jag som klistrad ju MASSOR med bra ridning och trevliga presentationer.
Om vi bara kunde importera brittiska kommentatorer så vore det ännu bättre. Hur kan SVT inte hitta några bättre i detta avlånga land och med så många att välja på från hästsekten. Kanske de kan komma undan med att betala uppehälle och kaffepengar nu.
Du glömdeJag har gjort en bingobricka för oss som (ännu) är för snåla/masochistiska att gå över till clipmyhorse. Så kan vi lindra lidandet med en liten inbördes tävling.
Visa bifogad fil 127621
Du glömde
"åh nej nu måste den gå på toaletten"
Vad roligt att läsa. Då kanske man skulle ge sig på att kolla lite då. Sist jag kollade var ett mästerskap för många år sedan där en holländare red en ung häst där han hackade med sporrarna och ryckte i kandaret och kommentatorerna säger titta vad han understödjer hästen fint. Då stängde jag av och har inte tittat sedan dess. Saknar det såklart Då det är så vackert när det utförs på rätt sätt med hästens välmående inkluderat.Men jag undrar fortfarande om det är JAG som förändrats och mycket mer positiv eller om det hänt så mycket positivt med dagens dressyr
Jag minns den tiden då Tinne var den ryttaren i eliten som red mjukast… idag är ju Tinne en lite ”gammaldags” ryttare jämfört med den yngre generationens moderna och lätta ridning. Och nu var det ett EM, amerikanerna brukar ju visa väldigt fin ridning med. Det blir kul med OS nästa år Och jag hoppas det är dressyren som ändrats och inte jag, för som sista timmarna såg ut idag borde även en okunnig publik se att det är en trevlig sport med glada ekipage.
Brukar det inte låtaVisste att det var något mer! Det får bli sexton rutor på nästa bricka.
Eller en egen tävling typ kobingo?
Brukar det inte låta
"Amen titta hörrni" med jämna mellanrum också och man bara ja jag tittar ju
Jag har mer eller mindre helt slutat titta på dressyr faktiskt
Ta med en skylt à la golf TYSTNAD tackJag försöker åka till Solna varje år och titta på küren. Det är helt ljuvligt för då får man ritten + musiken, inget annat.
Om man inte har otur som jag hade i fjol, när det var en kvinna bakom mig som träffade en annan kvinna hon inte sett på ett tag och de skulle prata om allt som hänt sen sist.