EM - fälttävlan

För mig som inte är så insatt i fälttävlan har det varit otroligt kul att se svenskarnas ritter idag. Har verkligen sett väl avvägt ut med kloka vägval utifrån deras hästar. Otäckt med olyckorna alltid det som är jobbigt med att se fälttävlan. Hör ju att de pratar om utlösningsbara hinder och det är ju en positiv utveckling i tänket kring fälttävlan tycker jag vad gäller terrängdelen. Är det någon som har koll på hur poängen räknas om till hoppningen?

I hoppningen läggs 4 straff till för varje rivning och 1 straff per påbörjad sekund över tiden.

Jag missade slutet, så typiskt. :p Men ibland blir det så när hästarna på gården behöver lite fokus.

Precis. Man har de straff man har och river man får man fyra straff till. Dessutom så använder man sig av omvänd startordning enl de individuella placeringarna man har. Ingrid Klimke startar alltså sist och de som har mest straff idag startar först. :)

Precis. Man har de straff man har och river man får man fyra straff till. Dessutom så använder man sig av omvänd startordning enl de individuella placeringarna man har. Ingrid Klimke startar alltså sist och de som har mest straff idag startar först. :)
Ok tack! Har tittat lite från och till på sändningen så kommentorerna kanske har pratat om detta och jag har missat det. Men då är det ju tur att man kan fråga kunniga människor här! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det har ridits fälttävlan vid anrika Blenheim Palace i över 30 år. Nu har den brittiska arrangören fått förtroendet att arrangera ännu...
Svar
0
· Visningar
67
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ikväll invigs ponny-EM i fälttävlan i Tyskland. Lily Herrmann och Derryhill High Silver Tempo, som gör sitt andra EM ihop, representerar...
Svar
0
· Visningar
117
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är de svenska lagen till EM i fälttävlan för young rider, junior i fälttävlan klara, två starka lag där hälften mästerskapsdebuterar...
Svar
0
· Visningar
133
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I förra veckan blev det klart att Segersjö får arrangera EM i fälttävlan för young rider och juniorer 2026.
Svar
0
· Visningar
100
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama