Om en ryttare som rider för ett lag blir utesluten ur terrängen diskas laget i lagtävlingen då? Och de andra får fortsätta individuellt?
De får 1000 straff så i praktiken är ju laget borta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om en ryttare som rider för ett lag blir utesluten ur terrängen diskas laget i lagtävlingen då? Och de andra får fortsätta individuellt?
För mig som inte är så insatt i fälttävlan har det varit otroligt kul att se svenskarnas ritter idag. Har verkligen sett väl avvägt ut med kloka vägval utifrån deras hästar. Otäckt med olyckorna alltid det som är jobbigt med att se fälttävlan. Hör ju att de pratar om utlösningsbara hinder och det är ju en positiv utveckling i tänket kring fälttävlan tycker jag vad gäller terrängdelen. Är det någon som har koll på hur poängen räknas om till hoppningen?
Om det bara är en så har ju laget fortfarande chans, som tyskland nu.Om en ryttare som rider för ett lag blir utesluten ur terrängen diskas laget i lagtävlingen då? Och de andra får fortsätta individuellt?
Vadå räknas om?[/QUOTE
Jag är inte alls insatt hur vet man hur många nedslag Sverige kan han om man t.ex. utgår från att de som ligger fyra skulle hoppa felfritt? Läggs varje nedslag bara till poängen de har nu? Så att ett nedslag lika med fyra poäng? Dumma frågor kanske men frågar man inte får man inget veta.Vadå räknas om?
Vad har han kommenterat?
Tackar var precis svaret jag sökte!I hoppningen läggs 4 straff till för varje rivning och 1 straff per påbörjad sekund över tiden.
@Habina
The FEI @FEI_Global 1 timför 1 timme sedan
Cecilie Ericksen (DEN) has a suspected dislocated shoulder and has been taken to hospital for evaluation. Her horse, Calvin was uninjured.
Uppdatering:
Cecilie Ericksen (DEN) has been thoroughly checked out in hospital. Her dislocated shoulder has been put back & is otherwise unhurt.
Ok tack för svar!De får 1000 straff så i praktiken är ju laget borta.
Ok tack! Har tittat lite från och till på sändningen så kommentorerna kanske har pratat om detta och jag har missat det. Men då är det ju tur att man kan fråga kunniga människor här!Precis. Man har de straff man har och river man får man fyra straff till. Dessutom så använder man sig av omvänd startordning enl de individuella placeringarna man har. Ingrid Klimke startar alltså sist och de som har mest straff idag startar först.
Jo det är jättebra att de visar så mycket ridsport men samtidigt så kan det bli ännu bättreDet klagas ju oavsett vad dom gör. Är nöjd över att det visas så mycket ridsport som det gör
När jag tittar på banhoppning tittar jag ibland på TV och lyssnar på radio när han kommenterar.Jo det är jättebra att de visar så mycket ridsport men samtidigt så kan det bli ännu bättre
Jag skulle väldigt gärna ha Radiosportens Christian Olsson som kommentator då skulle det inte bli så många tysta sekunder
Herregud nästan en halvtimme studiotid efter tävlingen är slut! Jag är i chock
Sa de nåt vettigt då? Jag håller på att titta ikapp på svtplay.
Precis det var väl en dålig avslutningVar de tvungna att visa massa dåliga språng och omkullridningar som avslutning?