Fast den här meningen i ditt inlägg tycker jag faktiskt är riktigt tråkig attityd?
Jag håller med om att det finns mer att hämta och önska i hoppningen, men att sitta och säga att det är som att kolla på ridskolans klubbhoppning? Ärligt? Då har du faktiskt lite att bevisa själv så där håller jag verkligen med @Novali01 Att det precis som tidigare nämnt är en bit upp för Sverige innan vi kan konkurrera med de bästa lagen är sedan tidigare känt, det är ingen nyhet. De behöver alla hem och träna lite men jag tycker faktiskt att de klarade av EM bra med de förutsättningar som de hade pga ekipage, rådande väder, skador etc. Dessutom fick vi ett OS-kval, vilket var målet från början vilket jag tycker var en otroligt bra bedrift oavsett om det berodde på oflyt hos andra tävlande som du så fint ville uttrycka det som! Heja Sverige
Du missade smileyn? Det var lite skämtsamt skrivet. För mig som varit hoppryttare och tävlade 1,20 på c-ponny så ser hindren pyttesmå ut och banan var väldigt enkel. För mig såg det lite lustigt ut när jag sett terrängen som i mina ögon var jättesvår och så kommer ekipagen in på den där lilla banhoppningen och får massor av problem (det var ju inte bara rivningar utan även stopp). Flera ryttare red dock jättebra och det såg enkelt ut, vilket jag tycker säger att banan inte var för svår trots att de gick terräng dagen innan utan att många ryttare (och hästar) helt enkelt håller för låg nivå när det gäller banhoppningen.
Sen kommenterar de flesta människor olika sporter utan att kunna bättre själv. Tror du Jacob Hård kan ge sig ut i längdspåret och spöa Hellner? Jag är en usel längdåkare men har följt sporten i så många år så att jag kan se en del vad det gäller t.ex. teknik. Det innebär inte att jag anser mig vara en bättre åkare själv, och om jag kommenterar någons teknik så innebär det bara att t.ex. stakningen inte är bra just nu, inte att personen är en dålig skidåkare. Nu har jag försökt förklara så pedagogiskt jag kan