Kom igen när du har hoppat sista dagen efter en terräng under de förutsättningarna säger jag då. Jag vet hur jäkla svårt det kan vara att hoppa sista dagen för du vet inte hur hästen kommer reagera .. du kan inte rida framåt för då river du och du kan inte samla ihop den för mkt för då river du, hästen blir sen i sina reaktioner, den reagerar inte alls eller så reagerar den för mkt. Så utifrån det så Nej jag vill inte säga att jag såg speciellt mycket dålig ridning. Jag vet oxå hur otroligt svårt det är att få alla tre grenar att klaffa på en och samma tävling. Såklart en och annan som rider sämre hoppning men dom kom ju trots allt undan med 8 fel eller mindre så efter den terrängen så Nä då kan jag inte säga som du vill påtala att dom inte hade där att göra! Verkligen inte!
Det är rätt otrevligt att du skriver till mig som att jag inte alls förstår hur det är.
Och ja, t.ex. ryskan (?) som var först ut tycker jag inte hade där att göra och det var några ryttare som såg livsfarliga ut i terrängen. Sen Lindbäcks häst verkade inte helt redo för sin uppgift även om han lotsade runt den på ett väldigt klokt sätt. Jag är överlag av åsikten att hästen ska ha god möjlighet att klara av sin uppgift (t.ex. ett hinder), annars är man i en för svår klass. Och att ryttaren ska ha god möjlighet att ge hästen bra förutsättningar för att klara uppgiften. Jag tycker det stressas för mycket upp i klasserna, bara för att man får rida nånting så innebär det inte att det är lämpligt. Sen kan man få 8 fel trots att man ridit väl och hästen hoppat väl, och man kan få 8 fel trots att det sett förskräckligt ut.