EM är över - vem imponerade?

LucyShow

Trådstartare
1. Vilken tävlande hingst imponerade mest på er? Dvs tillräckligt för att fundera på honom inför 2016...
2. Vilka avkommor imponerade mest på er? Dvs tillräckligt för att fundera på hingsten inför 2016...
 
Ok, jag kör väl först då...

1. Vivant. Synd han inte fick gå finalen, någon som vet vad som hände? Skada förstår jag men vad.
2. Kannan. Väldigt vad de liknar varandra allihop tycker jag...
 
Belgarens hingst, den mörkbruna, tror de slutade 3a individuellt?

Tycker också Kannan. Tror det var några e Diamant de Semilly som också var fina.
 
Hoppning
1. CONRAD DE HUS! Och Zirocco Blue samt Utamaro d'Ecaussines
2. Diamant de Semilly

Dressyr
1. Vet inte...
2. Min vana trogen så tittar jag mest på hingstar med KWPN-hingstar i sig typ Krack C, Jazz och liknande. Var inte jättemkt sådana.... men Johnson hade jag inte tackat nej till om jag haft ett ädelt sto. Va jättemånga Donnerhallhästar i år!
 
Cian O´Connors hingst Good Luck, vilken hingst, endast 9 år gammal. Gillade även Dennis Lynchs All Star 5 mycket. Har dock ingen aning om ifall de är tillgängliga i aveln. Samt så är det ju imponerande att Kannan har så många avkommor med.
 
1. Vilken tävlande hingst imponerade mest på er? Dvs tillräckligt för att fundera på honom inför 2016...
2. Vilka avkommor imponerade mest på er? Dvs tillräckligt för att fundera på hingsten inför 2016...

1. Conrad de Hus hoppning, resp. Totilas dressyr ( den senare har jag inte råd med, men funderar på att använda en avkomma till honom)
2. Kannans avkommor imponerar, men jag skulle aldrig använda honom i avel pga hans OCD, så jag skriver Diamant de Semilly när det gäller hopphingst och Negro för dressyrhingst, kommer man bara i närheten av en avkomma som Valegro skulle jag vara nöjd.

När det gäller Vivant så tyckte veterinärerna han gick orent på besiktningen inför sista tävlingen, har du fb så kan du se hur besviken ryttaren blev där, och han har lagt ut en film där han travar med Vivant den dagen. Han tyckte att Vivant travade likadant som han gjort på besiktningen tidigare under EM.
 
1. Jag blev väldigt förtjust i All Star 5 :o Även Conrad de Hus var en favorit.
2. Vet ej, tittade bara med ett halvt öga förutom när svenskarna red. :p
 
Cian O´Connors hingst Good Luck, vilken hingst, endast 9 år gammal. Gillade även Dennis Lynchs All Star 5 mycket. Har dock ingen aning om ifall de är tillgängliga i aveln. Samt så är det ju imponerande att Kannan har så många avkommor med.
Håller med om Good Luck men kan inte hitta att han är tillgänglig när jag googlar. Nån som vet?
 
1. Conrad de Hus och Good Luck

2. Diamant de Semilly och For Pleasure! Den sistnämndes avkommor var verkligen en positiv överraskning!:) Kannans avkommor fortsätter ju också leverera men jag tror inte att han skulle passa mitt sto..
 
Kollade inte på allt men jag känner ändå att jag kan bidra lite. :d

1. Zirocco Blue. Fin hingst, fin stam.
2. For Feeling.
Fibonacci är där - med Totilas, Secretariat, Milton osv.

2016 vet jag inte vad som händer. :)
 

Liknande trådar

Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 583
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Hästnyheter Robin Z är en av de mest betydelsefulla hingstarna för svensk hoppavel i modern tid. Han föddes i Belgien 1983 och kom till Sverige...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 024
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp