Sv: Elmia Häst 2007
Information om Elmia häst finns på Svenska Appaloosa Föreningens hemsida.
www.aphcse.org. Den har funnits där sedan i början av juli.
Det är beklagligt att Elmias information är så bristfällig.
Det är en rastävling, mästerskap för Appaloosa som ligger under Elmia Hästs mässdagar den 25 och 26 augusti. Under 2007-2008 så har the Appaloosa Horse Club som är Appaloosa Föreningen i Sveriges moderförbund ett så kallat öppet fönster. Det innebär att parallelt med appaloosa klasser så kan man köra motsvarande klass som en allbreed klass. Det är alltså ingen WRAS baserad klass.
Eftersom signaturen Gordon gått ut och skarpt kritiserat Habo klubben och jag är ordförande i den så vill jag förklara att Habo är en WRAS ansluten klubb som sammarbetar med Appaloosa Föreningen i Sverige inför Elmia så till vida att vi får dela monterplats med appaloosa klubben mot att vi hjälper till som funktionärer. Habo har även tillhandahållit vår klubblokal gratis till Appaloosa Föreningens årsmöte som tack för att vi får dela monter. I övrigt så är det en Appaloosa tävling och ska handhållas av Appaloosa Föreningen. Information och länk med kontaktpersoner finns på Habos hemsida.
Vi ska ha en barrell race klass där de som är intresserade får delta. Denna information finns inte på Appaloosa Föreningens hemsida eftersom intresset för en sådan klass först var svag. När många anmält sitt intresse i efterhand, så har den klassen lagts till. Som det står i proppen så går bokar vi de klasser som folk är intresserade av. Därför blir det en barrell klass.
Det går fortfarande att anmäla sig. Vi har även ev en plats kvar till clinicen för Lita Hottel.
Det går även att kontakta min man om man har frågor om klasser och hur man skall göra. Han heter Tobbe och är show manger för Appaloosa Föreningen.
Mvh. Anneli Werelius, ordförande WRH, medlem i ApHC
Ni når oss båda på 0321-70087