Elitloppet

CA

Trådstartare
Åh nu ska ju Victory Tilly till Solvalla under Elitloppshelgen, och jag sa till mig själv att då SKA jag dit.

Men jag vet inte hur jag ska ta mig dit:crazy:
Ingen som jag känner ska dit, och jag är 18 i augusti så jag har inte körkort heller:(

Jag har aldrig varit på Solvalla, men går det att ta tåget från Borås/Göteborg så man kommer i närheten av Solvalla??:confused:

Vill inte missa det i år igen:cry:

Sv: Elitloppet

Jag brukar åka Örebro - Sundbyberg. Därifrån går det bussar/taxi, tar ca 5 minuter.
Så logga in på www.sj.se och ange din avreseort samt Sundbyberg som destination.
Annars så går det direktbussar från centralen om du tar tåget dit.

Passar även på att gratulera dig då du har en fantastisk upplevelse att vänta dig.
Själv har jag sett samtliga elitlopp på plats sedan 1985...

Så jag ska ange Sundbyberg som dit jag ska åka?
Centralen, är det Stockholm C då? Går det bussar därifrån också?

Jag är rädd att jag antagligen (snurrig som jag är) kommer att tappa bort mig själv och gå vilse:S

Ingen mer som ska ta tåg från Göteborg här på buke? Kanske vi kunde försöka ta samma så jag vet vart jag ska?

Oh lyllo dej som varit där så många gånger! *avis*
När tycker du att man vara där? Så man får bra plats och så?

Sittplats är i princip bara möjligt nån timme efter grindarnas öppnande. Tar man med egen stol (typ pall-rygga) så finns det ställen att sitta på, men det är knöligt att få plats även där. Ståplats är en ständigt pågående fajt (om än gemytlig sådan).

Ta med sköna promenad/gympa-skor, regnkappa och mängder med tålamod.

Här har du information om det mesta (bussar från centralen, bankomater, sittplatsmöjligheter etc): http://solvalla.se/evenemang/elitloppet.php

Men jag vill gärna fotografera lite, då antar jag att det är bäst att stå därframme? Eller har jag fel?
Dum fråga kanske, men det är inte avspärrat längst fram vid banan väl, utan man kan komma dit?

Oh tack för länken, där stod en hel del nyttig information:)

Fota brukar gå hyfsat om man är över medellängd i och med att publikplats sluttar rätt bra ner mot banan. Men är du kort så bör du slåss för en plats vid räcket.

Och ja, man kan komma ända fram till räcket! Se här bara när Järvsöfaks blir gratulerad av publik efter Elitkampen:
182.jpeg

Eller varför inte denna, fotografer på banan och publik på sluttande ståplats och så Steinlager i mitten:
http://www.travronden.se/binary/binary.php?id=187

Källa: http://www.travronden.se/bildspel.php?id=196

Senast ändrad:

Du kommer få så kul! Det ÄR en upplevelse utan dessa like och jag har inte missat många av dem live sedan mitt första 1984 när The Onion vann. På den tiden fanns det faktiskt möjlighet att fortfarande cirkulera kring läktarna men nuförtiden är det som sagt var mycket tålamod som gäller!

ullo skrev:
Fota brukar gå hyfsat om man är över medellängd i och med att publikplats sluttar rätt bra ner mot banan. Men är du kort så bör du slåss för en plats vid räcket.
Förra året stog jag och mina tre kompisar PRECIS vid räcket vid mållinjen . Vi behövde inte boxas speciellt mycket :angel:

Liknande trådar

Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 007
Senast: Oh_really
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 279
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 862
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025