Elitloppet 2006

Sv: Elitloppet 2006

Jag tror inte Jörgen vill vara med i Elitloppet med Rite on Track, visst är han smartare än så? ;)

Eeeh,fast Melander är ju hans stora inspirationskälla.Men Stefan lärde nog sig en läxa efter Lucky Po :angel: .

Kan Stefan Hultman vara mer Elitlopps"kåt";) m sina J-hästar?

victory tilly, super light, gigant neo eller giant diablo :bump:

Senast ändrad:

De flestas dröm8;or låter som en vanlig sommartrist:angel: Gulddivision..:crazy:

Elitloppet..2,5 mille håller på att tappa sin status och sitt skimmer.

Vad har Giant Diablo uträttat i år???:crazy:
Tycker om denna märr men att hon skulle platsa i ELITLOPPET i dagsläget..??? Då har hon en del att bevisa på Bjerke och jag hoppas giv att hon gör ett kanonlopp!

Men det är väl så att de svenska hästarna är så bra..att de övriga vågar inte komma.
NÅGOT måste det ju vara.:confused: :confused: :confused:

Tacka vet jag förr *här sätter hon sig tillrätta i gungstolen..skjuter upp glasögonen i pannan..börjar gunga o tittar längtansfullt ut genom fönstret:D * när de franska, amerikanska och t o m hästar från down under kom och gjorde Elitloppet till något alldeles alldeles extra..
Vann då en svensk häst så visste jublet inga som helst gränser!!

Tänker på Copiad mot Pine Chip tex..Ola la!:love:

MoniMakers enorma rush på bortre lång som gjorde att man bugade o bockade trots att hon inte var svensk!

Det är sådana hästar jag vill se i Elitloppet. Inte samma gamla "lördagshästar"...

I dagsläget hoppas jag att följande hästar skulle ansluta;

Jaggen, Mara Bourbon o Jardy /Frankrike.

Mr Muscleman, Helleva Hush och Vivid Photo /USA.

Steinlager och Jetstile /Norge

Malabar Circle Ås /Italien

Lets Go /Tyskland

Hot Shot Nick, Super Light, Order by Fax, Victory Tilly /Sverige

Övriga platser hålls öppna för att se vad för "stordåd" de övriga hästarna kan hitta på;)

Undrar vilken häst som svenska folket kommer rösta med till Elitloppet?

Senast ändrad:

Du har så rätt! Elitloppet ska vara något alldeles extra, inte ett SM för varmblod eller en bättre gulddivisionsfinal.
Får nog slänga i några gamla travrullar i videon och drömma mig tillbaks jag också....:bump:

*KL*

Då uppdaterar jag min önskelista :)

1 Victory Tilly
2 Mr Muscleman
3 Order By Fax
4 Giant Diablo
5 Steinlager
6 Citation
7 Kito du Vivier
8 Super Light

1 Jetstile
2 Bellman Töll
3 Digger Crown
4 Jag de Bellouet
5 Malabar Circle Ås
6 Vivid Photo
7 Hot Shot Nick
8 Jardy

:love:

*knapprån*

Hört talas om Snazzy Millie?
Hon är hursomhelst Kanadas bidrag till Elitloppet 2006. Med sina 109 starter hittills så är hon Max Flukts raka motsats. Han har ju endast gjort elva lopp än så länge.

Lines skrev:
Hur kan Trion Sund och Gigant Superman vara aktulla,men inte Turbo Sund?

Witasp har deklarerat att han inte vill starta den helgen. Det är loppet på Rättvik till kommande helgen som gäller för Turbo.

*knapplån*

Min drömåtta (För säkerhetsskull i bokstavsordning :D ):
Giant Diablo
Jag du Bellouet
Kito du Viver
Kool du Caux
Mara Bourbon
Super Light
Victory Tilly
Vivid Photo (kommer han?)

Vem ska Jos köra? :cool:

Vivid Photo får ej starta i Europa då han hormonbehandlats som unghäst (är ju valack) med ett preparat som ej är godkänt av UET.

Då blir det Hot Shot Knick! Han borde ju varit med från början... Såhär ska det vara:
Giant Diablo
Hot Shot Knick
Jag du Bellouet
Kito du Viver
Kool du Caux
Mara Bourbon
Super Light
Victory Tilly

4 franska och 4 svenska-världens bästa äldre hästar! :bump:

Jo jag vet det,men de på aktuellalistan är väl de Solvalla vill ha,och som inte blivit tillfrågade än?

Red Mile skrev:
Vivid Photo får ej starta i Europa då han hormonbehandlats som unghäst (är ju valack) med ett preparat som ej är godkänt av UET.

Som jag förstod det i Ronden idag behandlades han med det i vintras, och gör kanske fortfarande?

Det säkert 10:e förslaget, minst:banana:

1. Jardy
2. Kool du Caux
3. Conny Nobell
4. Super Light
5. Victory Tilly
6. Mara Bourbon
7. Hot Shot Knick
8. Malabar Circle Ås

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Elitloppet och publikfest. Då vann hästen Horsy Dream, med kusken Eric Raffin, överlägset. Tiden 1:08.0 innebär att det blev ett nytt...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Han tränade bort 25 kilo fett för att vinna Elitloppet. Nästa år gör Per Nordström, 56, ett nytt försök med sin stjärna Önas Prince. I...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Gunnar
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
447
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka