Elitloppet 2006

Sv: Elitloppet 2006

tror på gidde, självklart.. men annars blir det nog steinlager eller Mr Muscleman.. men jag hoppas på Gidde!!

Marran skrev:
tror på gidde, självklart.. men annars blir det nog steinlager eller Mr Muscleman.. men jag hoppas på Gidde!!

Gidde Palema har tävlat färdigt, lagt skorna på hyllan, pga en allvarlig skada. Så han blir det inte....

*kl*

Vad tror ni om Vamos som vann försök och final på Bjerke? Det är en ruggig kuse men han kanske inte platsar i Eliten riktigt än.. Det siktas tydligen på Sweden Cup men honom. Men jag hade tyckt det varit kul att se honom mot de bästa!

Ska man tro Fru Goops senaste inlägg på hemsidan så lutar det åt start för Conny Nobell i Elitloppet?

Lillaloppan skrev:
*kl*

Vad tror ni om Vamos som vann försök och final på Bjerke? Det är en ruggig kuse men han kanske inte platsar i Eliten riktigt än.. Det siktas tydligen på Sweden Cup men honom. Men jag hade tyckt det varit kul att se honom mot de bästa!

Ska man se det strikt ekonomiskt så har ju Vamos goda chanser att tjäna sexsiffrigt i Sweden Cup. Ska han göra det i Elitloppet så måste han ju vara etta eller två i försöket och/eller vara bland de fem främsta i finalen.

Lite samma "dilemma" som Max Flukt. Han måste ha toppchans att kamma hem halvmiljonen i Harper Hanovers. För att få samma eller mer i dagsförtjänst i Elitloppet krävs en tredjeplats i finalen.

Jag vet att pengar inte är allt, framför allt inte i de mest legendomspunna loppen.
Men de är inte helt oväsentliga för de som skall betala hästens havre!

Va? I vilket lopp får vinnaren även en "kokainsläde"?

Såg att Giant Superman och Bellman Töll båda gick 11.3 igår.
Bellman Töll siktar normalt sett på Sweden Cup, men där får ju Ulf Ohlsson inte köra.
Kanske tar Ulf därför ut honom i Elitloppet där han får köra Bellman? Mystiken tätnar....:cool:

detta kommer bli mkt spännande :D

är lite sur för att jag inte lär komma dit i år, och vem vet om det är victorys sista elitlopp (om han nu startar) har på nåt vänster bara inte lyckats skaffa biljetter? :confused:

min nya elitlopps-lista

1. Victory Tilly
2. Super Light
3. Giant Diablo
4. Mara Bourbon
5. Jardy
6. Self Prossessed
7. Malabar Circle Ås
8. Jag de Bellouet

Av de nio som jag tror (svårt att veta, var finns den vettiga enkla listan som jag vill ha?) är klara för start idag så tror jag på följande fyra i topp:
Kool du Caux
Hot Shot Knick
Steinlager
Conny Nobell

Och om Giant Diablo kommer till start så kommer jag att hålla en tass för henne med!

Men jag antar att jag tror annorlunda på söndagen när jag sett de värma.

Övriga klara är väl Jardy, Thai Tanic, Snazzy Millie, Lets Go och Malabar Circle Ås?

*knapplån*

Enligt mig har varken Thai Tanic eller Conny Nobell ngt i elitloppet att göra och som vanligt rasar det in massa halvbra hästar när lottningen närmar sig-trist!:(

Tycker att de flesta "klara" o nämnda hästarna är potentiella segrare, med rätt lopp så kan vem som helst vinna! Dock är det sällan skräll i Elitloppet;) när hände det sist? From Above, lite halvskräll kanske? Gum Ball?:banana:

From Above var ju inte favorit, vinnaroddset låg väl runt 7-8, men han var ju inte tokdissad heller. (Inte som min favorit Freiherr As som alltid envisades med att tävla om sista plats i Elitloppet.)

Jag anser att alla är potentiella vinnare för att de är jämn"dåliga" inte för att det är ett gäng likvärdiga kanoner.

*knapplån*

Vilka höga krav ni har. Det har alltid varit med hästar som inte haft vinstchans.

Det finns inte 16 hästar i världen som har vinstchans i Elitloppet, för den skull behöver det inte bli ett dåligt lopp. Jag för min del tycker det är mer spännande om det är jämnt och oförutsägbart än när Varenne krossade allt motstånd, även om han var fantastisk!

Jag skulle vara överlycklig om jag ägde en tiondel i en sådan där jämndålig kuse...:cool:

Klart att Conny Nobell tillhör Europas 16 bästa hästar för närvarande!
c065.gif

Jag tycker inte att Conny hör hemma i elitloppet, kanske beroende på formen.Segern i söndags var pliktskyldig och jag vill se världens bästa hästar i världens bästa lopp.

Red Mile skrev:
Bellman Töll siktar normalt sett på Sweden Cup, men där får ju Ulf Ohlsson inte köra.
Kanske tar Ulf därför ut honom i Elitloppet där han får köra Bellman? Mystiken tätnar....:cool:

Varför får han inte köra sweden cup?:confused:

Klara:
Conny Nobell
Fairbank Gi
Hot Shot Knick
Jardy
Kool du Caux
Lets Go
Malabar Circle Ås
Snazzy Millie
Steinlager
Thai Tanic

Inbjudna:
Citation
Jag de Bellouet
Mara Bourbon
Victory Tilly

Kandidater:
Spring Ray
Giant Superman
Super Light
Giant Diablo
Order By Fax
Improve Ås
Jetstile
Justice Hall
Bellman Töll
Passionate Kemp

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Elitloppet och publikfest. Då vann hästen Horsy Dream, med kusken Eric Raffin, överlägset. Tiden 1:08.0 innebär att det blev ett nytt...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Han tränade bort 25 kilo fett för att vinna Elitloppet. Nästa år gör Per Nordström, 56, ett nytt försök med sin stjärna Önas Prince. I...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Gunnar
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
447
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka