Elitloppet 2006

Sv: Elitloppet 2006

*kl*

Giant Diablo är klar för Elitloppet. Jag tycker faktiskt inte riktigt hon har där att göra..men jag kan ha fel!

Hoppas att Spring Ray får en inbjudan efter gårdagens prestation där han lekte med motståndarna.

GD är en bra häst,men visst borda Super Light ha en plats före henne!
Hrm,man kan ju undra varför Solvalla valt så:smirk: .

Tycker också Super Light borde få en plats före Giant Diablo. Visserligen var Giant Diablo trea i finalen förra året men på något vis tycker jag Super Light som varit i Frankrike hela vintern och kämpat förtjänar en plats mer...

Tror helt enkelt det är så att Solvalla vill stå på så god fot som möjligt med GD ägare och tränare :crazy: .Man kan väl inte få en plats i elitloppet på ett år gammal merit?

Nä, håller med du! Sluta krusa för fransoserna, ge platserna till folk som uttryckt sin högsta önskan och vara med istället!
Förutsatt att de har en häst som platsar då givetvis...

Herrar Goop och Adielsson önskar nog att Elitloppet hade både tre och fyra försök, så många hästar som de tycks vara aktuella för?

Mara Bourbon klar,kul!Synd nog verkar det vara sonen Dubois som ska köra,han ni vet som så när höll på att sova bort segern med Cocktail Jet :angel: .

Femton är klara.

Steinlager
Hot Shot Knick
Thai Tanic
Lets Go
Jardy
Kool du Caux
Malabar Circle Ås
Conny Nobell
Snazzy Millie
Fairbank GI
Jag de Bellouet
Citation
Victory Tilly
Mara Bourbon
Giant Diablo

Och så återstår det fyra att rösta på, varav en går vidare.
Skulle tippa att det blir Spring Ray, Order by Fax, Super Light och en till man kan rösta på.

Vem vinner nu då?
Vem skulle ni rösta på i telefonomröstningen?

Jag lägger helt klart min röst på Super Light i telefonomröstningen. Tycker det är lite pinsamt att han inte har fått en inbjudan. Borde vara självklar tycker jag. Han har ju bättre form än t ex Steinlager... :)

Senast ändrad:

Vad händer om någon gör en fenomenal prestation på lördag?:crazy:
Dåligt av Solvalla tycker jag.Fairbank GI,hur har de kunnat bjuda in den vinkelhaken?Dessutom efter tränarens historia med Pickaflick :mad: .

*kl*

Skam på torra land att Spring Ray inte fått en inbjudan!

Lillaloppan skrev:
*kl*

Skam på torra land att Spring Ray inte fått en inbjudan!

Får väl snart göra som SHJ föreslog i Aftonbladet, köra tre försök? ;)
Skämt åsido, det blir ju alltid någon som blir trampad på tårna.
Själv vill jag nog se Order By Fax som nummer 16.

Super Light över kort distans? Ja bara han hinner i mål innan nästa defilering tar vid så....;)

Lines skrev:
Fan vad trött ´jag blir av kretsen kring Jag de Bellouet .Fjantiga grodätare!

Om han inte kommer nu när allt är klart har de för all framtid gjort bort sig i storloppscirkusen. Så korkade kan väl inte ens de vara? De kommer ju fler hästar än "Jaggen" och unge herr Gallier är ju inte så gammal så han kan ju få någon mer stjärna i sitt liv.

Döm inte alla fransmän efter "klanen" Gallier bara. Jag kan lova er att t ex Kool du Cauxs tränare Fabrice Solouy och hans familj tycker det är jättestort att ha blivit inbjudna till Elitloppet!:banana:

Vad gäller J.E. Dubois, han vann ju, då körde han väl inte så himla illa. Det är inte jättelätt att komma hit och köra när man är van vid franska förhållanden. De franska kuskarna kör oftast inte sämre här än vad de svenska gör där. Det finns några svenska kuskar som anses vara rent livsfarliga i Frankrike... :angel:

Håller med dig om Faribank Gi och hans tränare...

Red Mile skrev:
Super Light över kort distans? Ja bara han hinner i mål innan nästa defilering tar vid så....;)

Om inte Super Light har i Elitloppet att göra för det går över sprinterdistans, varför blev Mara Bourbon inbjuden? Hon gör sig inte heller över sprinterdistanser enligt tränaren.

Jag tänker rösta på just Super Light.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Elitloppet och publikfest. Då vann hästen Horsy Dream, med kusken Eric Raffin, överlägset. Tiden 1:08.0 innebär att det blev ett nytt...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Han tränade bort 25 kilo fett för att vinna Elitloppet. Nästa år gör Per Nordström, 56, ett nytt försök med sin stjärna Önas Prince. I...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Gunnar
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
447
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka